1

متاسفانه در جامعه ما بدحجابی امر عادی است

  • کد خبر : 105997
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

موحدی کرمانی گفت : شما فکر می کنید انقلاب کردیم با فکر راحت بخوابیم بگوییم انقلاب محفوظ می ماند؟ اگر ترک کردید دیگر ولایت فقیهی نخواهید داشت

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر تقریبا در جامعه ما فراموش شده است، گفت : شما فکر می کنید انقلاب کردیم با فکر راحت بخوابیم بگوییم انقلاب محفوظ می ماند؟ اگر ترک کردید دیگر ولایت فقیهی نخواهید داشت، حکومت اسلامی نخواهید داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله موحدی کرمانی سخنران خطبه های امروز نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به ۱۳ آبان و حوادث این روز اظهارداشت: سه حادثه رخ داد که در حادثه اول امام در اعتراض به کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شد. آمریکایی ها در ایران مصونیت داشتند و این قانون در مجلس تصویب شد که امام مطلع شد و فریاد زد که آبروی ایرانی را در دنیا بردید. ایرانی دیگر در دنیا عزت، حرمت و کرامت ندارد این چه قانونی است؟

وی افزود: بر اساس این قانون هر آمریکایی هر جنایتی در ایران مرتکب می شد، مقامات قضایی ایرانی حق تعرض به او نداشتند. تا این اندازه ما ذلیل بودیم.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: امام (ره) بعد از این اعتراضات و فریاد زدن تبعید به ترکیه شد اما تمام این بلایا ارزشمند است.

خطیب جمعه تهران به حادثه حمله به دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: به آسانی این انقلاب نصیب ما نشد. با بهای کم این عزت را به دست نیاوردیم خیلی باید مراقب باشیم.

وی به تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) اشاره کرد و گفت: ملت ایران رشد خودشان را نشان دادند، هم اکنون هم نشان می دهند و پیوسته مسئله مرگ بر آمریکا را مطرح می کنند و باید این چنین باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمن شناسی بسیار مهم است. غفلت از دشمن خطر است دشمن که غیر از مکر و حیله کاری ندارد و یک لحظه آرام نمی گیرد. اگر ما از دشمن غافل شویم ضربه می بینیم باید دشمن را شناخت دشمن اصلی ما آمریکا و انگلیس و هم پیمانانشان هستند. در ۱۳ آبان فریادهای مرگ بر آمریکا به آسمان رفت و غرب فهمید که نمی شود سر ایران کلاه گذاشت یا ایران را خواب کرد. در طول دهها سال گذشته آمریکا پیوسته در این کشور جنایت و خون ریزی کرد.

موحدی کرمانی گفت: وزیر خارجه آمریکا به آقای نتانیاهو گفت که مطمئن باشید که ما با ایران توافق بدی نخواهیم کرد یعنی توافقی که به ضرر شما باشد نخواهیم داشت معنای آن این است که ما با ایران هیچ توافق خوبی نخواهیم کرد. همین است که مقام معظم رهبری می فرمایند من به مذاکره خوش بین نیستم یعنی فکر نمی کنم نتیجه بخش باشد.

وی ادامه داد: اینها دست بردار از دشمنی نیستند. این حرفهایی است که می زنند دلهایشان بیش از این حرفها از دشمنی و عداوت ما پر است. وزیر خارجه سابق انگلیس در تلویزیون اعترافات عجیبی کرد. آدم تعجب می کند که چطور این حقایق را می گویند. علت این است که همه فهمهیده اند وقتی همه فهمیده اند نمی توانند منکر شوند.

وی افزود : وزیر خارجه سابق انگلیس اعتراف کرد و گفت ما به ایران خیانت کردیم گفت من عذرخواهی می کنم و از دولت بریتانیا و وزارت خارجه هم می خواهم آنها هم عذرخواهی کنند. گفت که ما در کودتای ۲۸ مرداد دست داشتیم شاهی که تاریخ مصرفش گذشته بود و مردم به او پشت کرده بودند را حمایت کردیم و رضاخان را بردیم و پسر او را به قدرت رساندیم.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد رحلت مرحوم سید رضی در ۶ محرم اشاره کرد و گفت: این عالم والا مقام خدمات زیادی داشت که یکی از این خدمات اثر نفیس نهج البلاغه بود.

وی همچنین به درگذشت مرحوم عسگراولادی اشاره کرد و گفت: عسگراولادی انسانی ارزنده و متدین و انقلابی واقعی بود. او سیاست و دیانت را با هم داشت و امین امام (ره) و رهبری بود. او وفادار به روحانیت حقه بود. تاکید داشت اگر روحانیت مبارز تصمیمی درمورد انتخابات گرفت ما تسلیم هستیم. این وفاداری به روحانیت ثابت قدم پیرو امام (ره) و رهبر خیلی ارزشمند است.

موحدی کرمانی همچنین به ترور دادستان زابل و راننده وی اشاره کرد و گفت: این تروریست ها دست بردار نیستند مسئولان و نظام و مردم و قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی ما باید دیدن این ترورها مصمم تر و جدی تر شوند و ریشه این ترورها را بسوزانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر تقریبا در جامعه ما فراموش شده است. بیش از اینها باید کار کرد. امیر المومنین فرمود امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید. شما فکر می کنید انقلاب کردیم با فکر راحت بخوابیم بگوییم انقلاب محفوظ می ماند؟ اگر ترک کردید دیگر ولایت فقیهی نخواهید داشت، حکومت اسلامی نخواهید داشت. مزاج های مردم آماده برای گناه می شوند و آن گاه عنصر جنایتکار و گناهکار را می پسندند. به هوش باشیم مسئله بسیار مهم است. یک اصل در قانون اساسی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی امر به معروف ونهی از منکر نباشد گناه عادی می شود. متاسفانه در جامعه ما بدحجابی امر عادی است. این زیبنده جمهوری اسلامی نیست. این زیبنده کشوری که به ولایت فقیه مزین است، نیست. مسئولان فکری کنند می شود کار کرد. فکر کنید چه باید کرد چه تدبیری باید کرد.

موحدی کرمانی ادامه داد: تمام کارهای خیر یک طرف امر به معروف و نهی از منکر طرف دیگر است. نسبت اینها به هم مانند رطوبت دهان در مقابل اقیانوس کبیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105997

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر