2

دستور اخراج بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی از خاک پاکستان

  • کد خبر : 10705
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۴۳

در پی تخطی برخی دیپلمات‌های آمریکایی از قوانین پاکستان، اسلام‌آباد دستور اخراج بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی از خاک این کشور را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال یادداشتی به سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، خواستار ترک بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی طی مدت معین شد. برخی منابع […]

در پی تخطی برخی دیپلمات‌های آمریکایی از قوانین پاکستان، اسلام‌آباد دستور اخراج بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی از خاک این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال یادداشتی به سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، خواستار ترک بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی طی مدت معین شد.

برخی منابع دولتی به رسانه‌ها اعلام کردند که پاکستان با به تنگ آمدن از رفتار غیرقانونی دیپلمات‌های آمریکا و سفر آنان به مناطق مختلف این کشور بدون در نظر گرفتن قوانین این کشور، به‌طور رسمی از سفارت آمریکا خواست که بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی ظرف مدت ۳۰ تا ۴۰ روز خاک این کشور را ترک کنند.

روزنامه “امت” چاپ پاکستان نیز در گزارشی اعلام کرده است که “کامرون مونتر” سفیر آمریکا که در تعطیلات به سر می‌برد برنامه تعطیلات خود را لغو کرده و به‌منظور رسیدگی به این مسئله در حال بازگشت به سفارت است.

این منبع نوشته است که پاکستان با قاطعیت اعلام کرده که بیش از ۲۰۰ دیپلمات آمریکایی که به منظور کمک لجستیکی به پاکستان جهت مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند، ظرف مدت ۳۰ تا ۴۰ روز باید این کشور را ترک کنند.

سفارت آمریکا با تکذیب این خبر اعلام کرده که هیچ‌گونه یادداشت و پیغام مکتوبی در زمینه اخراج دیپلمات‌های آمریکایی دریافت نکرده و کامرون مونتر نیز قصد ندارد تعطیلات خود را ناتمام گذاشته و برای حل ماجرا به سفارت بازگردد.

این در حالی است که روزنامه امت ارسال یادداشت رسمی به سفارت آمریکا و تقاضای خروج دیپلمات‌های آمریکایی ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز را قطعی دانسته و در گزارشی اعلام کرد که سفیر آمریکا به‌زودی به پاکستان برمی‌گردد.

این منبع نوشته است که پاکستان حاضر نیست کمک لجستیکی دیپلمات‌های آمریکایی را به هر قیمتی قبول کند و این موضوع برای پاکستان اهمیتی ندارد.

بنا به نظر کارشناسان پاکستانی، حضور غیر قانونی و اصرار آمریکایی‌ها برای مسافرت بدون مجوز به پیشاور و لاهور سرانجام پاکستان را وادار به واکنش کرده است.

صدها دیپلمات آمریکایی با هدف لجستیک و آموزش کادر نظامی پاکستان در اسلام‌آباد مستقر بوده و قرار بود در همین شهر به فعالیت و کمک‌های لجستیکی خود ادامه دهند و اگر قصد سفر به سایر شهرهای پاکستان را دارند وزارت کشور را در جریان بگذارند اما دیپلمات‌های آمریکایی بدون در جریان گذاشتن مراجع ذی‌ربط پاکستانی به طور غیر قانونی و مخفیانه به نقاط مرزی و شهر پیشاور و لاهور سفر می‌کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10705

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر