1

قیمت محصولات وارداتی کره جنوبی کاهش یافت

  • کد خبر : 109971
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲

داده‌های بانک مرکزی کره جنوبی نشان می دهد قیمت محصولات وارداتی کره جنوبی در سه ماه متوالی به موازات پایین آمدن قیمت نفت خام وارداتی و تقویت ارز این کشور در برابر دلار آمریکا، کاهش یافته است.

افق به نقل از شینهوا، داده های بانک مرکزی کره جنوبی نشان می دهد قیمت محصولات وارداتی کره جنوبی در سه ماه متوالی به موازات پایین آمدن قیمت نفت خام وارداتی و تقویت ارز این کشور در برابر دلار آمریکا،کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی کره جنوبی،از لحاظ ارزی،قیمت محصولات وارداتی در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن (اکتبر) ۰٫۵ درصد کاهش یافته است.این مسئله برای سومین ماه متوالی است که اتفاق می افتد.

همچنین قیمت این محصولات درماه نوامبر امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته ۴٫۹ درصد کاهش یافته است. وون واحد پول کره جنوبی در ماه گذشته ۰٫۴ درصد نسبت به ماه پیش از آن در مقابل دلار امریکا تقویت شده است.

تقویت پول کره جنوبی قدرت خرید مشتریان این کشور برای محصولات وارداتی را افزایش داده است. نفت خام دبی،قیمت معیار کره جنوبی نیز در ماه نوامبر به میانگین ۱۰۵ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۰٫۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس معیار ماه به ماه،در ماه نوامبر از قیمت مواد اولیه وارداتی هم ۰٫۶ درصد کاسته شده است.این در حالی است که قیمت کالاهای واسطه مانند محصولات نفتی، مواد شیمیایی و فلزی نیز با کاهشی ۰٫۴ درصد همراه بوده است./فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109971

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر