2

سوآپ به معنای خرید نفت نبود.

  • کد خبر : 11221
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳

مسعود میرکاظمی در پاسخ به انتقاداتی که درباره‌ توقف سوآپ نفت در دوره‌ وزارت او مطرح می‌شود، گفت: تعجب می‌کنم که چرا وقتی فردی جلو فساد را می‌گیرد تا این اندازه سرو صدا راه می‌افتد؟!مسعود میرکاظمی ـ وزیر سابق نفت ـ که تا چندی پیش مسؤولیت این وزارتخانه را برعهده داشت و چندی است که […]

مسعود میرکاظمی در پاسخ به انتقاداتی که درباره‌ توقف سوآپ نفت در دوره‌ وزارت او مطرح می‌شود، گفت: تعجب می‌کنم که چرا وقتی فردی جلو فساد را می‌گیرد تا این اندازه سرو صدا راه می‌افتد؟!مسعود میرکاظمی ـ وزیر سابق نفت ـ که تا چندی پیش مسؤولیت این وزارتخانه را برعهده داشت و چندی است که وزیر جدید نفت در سخنانش به‌طور غیرمستقیم هم که شده انتقادهایی را به دوره مدیریت او و دیگر وزیران پیشین نفت وارد می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: من در همان دوران به شرکت ملی نفت ابلاغ کرده بودم که ۵۰۰ هزار بشکه سوآپ کنند، اما آنچه من ابلاغ کرده بودم، سوآپ به معنای خرید نفت نبود.

وی ادامه داد: وقتی ما سهمیه‌ی اوپک را داریم نباید به اسم سوآپ، نفت خام بخریم، به همین دلیل من جلو آنچه را که به اسم سوآپ در رابطه با خرید نفت انجام می‌شد گرفتم.

میرکاظمی همچنین در پاسخ به این مطلب که گفته می‌شود اطلاعات نادرستی در این زمینه به شما منتقل شده بود، خاطرنشان کرد: اطلاعات من دقیق بوده و اتفاقا اطلاعات دیگران غلط به نظر می‌رسد.

وی در عین حال گفت: بروید و آمار تولید نفت در شهریور و مهرماه ۸۹ را ببینید. در این دوران حدود سه میلیون و۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شد، اما چرا گفته می‌شود تولید نفت در این دوره پایین بوده است؟ علت این امر این بود که می‌گفتند ما نمی‌توانیم نفت را بفروشیم، اگر ما نمی‌توانستیم این نفت را بفروشیم. پس چگونه ۱۵۰ هزار بشکه نفت برای سوآپ می خریدیم؟ این به معنای آن است که ما برای ۲۰ سنت ۸۰ دلار تولید خود را از دست می‌دادیم و این اسمش سوآپ نبود؛ چراکه برای سوآپ لازم است که نفت خام را در خاک کشور خود تحویل گرفته و در نهایت آن را در داخل کشور تحویل دهیم.اما هیچگاه چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

اولین وزیر نفت دولت دهم در عین حال خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما سوآپ هیچ‌گاه به معنای واقعی‌اش انجام نشده و به همین دلیل من به تمسخر نام این طرح را “شوآپ” گذاشته بودم، چراکه عده‌ای از این طرح نفع می‌بردند و من این موضوع را منطقی نمی‌دانستم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر