2

ملت های جعلی اسرائیل که اعتقادی به آرمان صهیونیسم ندارد

  • کد خبر : 11367
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۴:۵۴

«میلیون ها روس تباری که در طول ۲۰ سال اخیر (پس از فروپاشی شوروی) به اسرائیل آمده اند، غالباً دنبال زندگی بهتر اقتصادی بودند و اعتقادی به یهودیت و آرمان صهیونیسم ندارند». روزنامه گاردین با انتشار این مطلب و درباره نحوه ملت سازی در سرزمین های اشغالی نوشت: مهاجران روس ۱۵ درصد جمعیت ۷/۷ میلیون […]

«میلیون ها روس تباری که در طول ۲۰ سال اخیر (پس از فروپاشی شوروی) به اسرائیل آمده اند، غالباً دنبال زندگی بهتر اقتصادی بودند و اعتقادی به یهودیت و آرمان صهیونیسم ندارند».
روزنامه گاردین با انتشار این مطلب و درباره نحوه ملت سازی در سرزمین های اشغالی نوشت: مهاجران روس ۱۵ درصد جمعیت ۷/۷ میلیون نفری اسرائیل را تشکیل می دهند. گرچه به سختی می توان همه آنها را یهودی نامید زیرا که برطبق آئین یهود، فردی یهودی محسوب می شود که از مادری یهودی به دنیا آمده باشد و یا آنکه آئین ویژه ورود به مذهب یهودیت را به طور رسمی طی کرده باشد. اما از سال ۱۹۹۰ از اتحاد شوروی سابق کسانی به عنوان یهودی در اسرائیل ساکن شده اند که حائز این شرایط نبوده اند، برخی از آنها از پدربزرگ یا مادربزرگ یهودی بودند و یا آنکه در پیمان ازدواج با یک فرد یهودی بودند و از این طریق توانستند از قانون موسوم به «قانون بازگشت» استفاده کنند و تابعیت اسرائیلی بگیرند. بنابر آماری که اداره کل آمار مرکزی اسرائیل منتشر کرده است سی درصد از مهاجران روس تباری که در دهه ۹۰ وارد اسرائیل شدند یهودی نیستند و یا تحت قانون ارتدکسی، آنها یهودی محسوب نمی شوند. آماری که در سال ۲۰۰۵ اما ترقی بیشتری را هم تجربه کرد و از سی درصد دهه ۹۰ به ۵۹ درصد رسید! از میان این ۵۹ درصد تنها ۵ درصد از آنها مراحل ورود به آئین یهودیت را طی کردند.
گاردین افزود: بعضی از این مهاجران به خاطر رؤیای صهیونیسم مهاجرت کردند اما درصد قابل توجهی از آنها تنها با هدف زندگی بهتر از لحاظ اقتصادی به اسرائیل آمدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11367

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر