1

بی‌اعتنایی ۴ شرکت هندی و چینی به تحریم‌ ایران

  • کد خبر : 113816
  • ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲

دفتر حسابرسی دولت آمریکا اعلام کرد ۴ شرکت نفتی هندی و چینی در سال میلادی گذشته با نادیده گرفتن تحریم ها به فعالیت های خود در صنعت انرژی ایران ادامه داده اند. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی دیفنس وان، دفتر حسابرسی آمریکا وابسته به کنگره، ۴ شرکت را شناسایی کرده است که […]

دفتر حسابرسی دولت آمریکا اعلام کرد ۴ شرکت نفتی هندی و چینی در سال میلادی گذشته با نادیده گرفتن تحریم ها به فعالیت های خود در صنعت انرژی ایران ادامه داده اند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی دیفنس وان، دفتر حسابرسی آمریکا وابسته به کنگره، ۴ شرکت را شناسایی کرده است که در سال گذشته میلادی به رغم تحریم ها، با بخش انرژی ایران همکاری داشته اند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، دفتر حسابرسی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، شرکت هایی در چین و هند در طی بازه زمانی ۱۳ ماهه منتهی به نوامبر ۲۰۱۳، با صنعت انرژی ایران همکاری نموده اند. احتمالا این ۴ شرکت برای توقف اجرای پروژه های خود در ایران تحت فشارهای بین المللی قرار خواهند گرفت.

بنابر اعلام دفتر حسابرسی آمریکا، اسناد عمومی نشان می دهد شرکت ملی نفت چین در توسعه یک سایت نفتی در ایران سهیم بوده و شرکت خدمات میادین نفتی چین نیز در پروژه حفر چاه های نفت در ایران فعال بوده است.

شرکت نفت هند و شرکت نفت و گاز طبیعی این کشور نیز به مقامات آمریکایی گفته اند که آنها از همکاری در توسعه میادین گازی ایران که در گزارش سالیانه شان به آن اشاره شده، کنار کشیده اند. اما تحقیق کننده های آمریکایی این دو شرکت را همچنان به عنوان شرکت های فعال همدست با ایران در زمینه انرژی در این بازه زمانی می دانند.

مشخص نیست که آیا نتایج این گزارش منجر به وضع تحریم های جدید علیه شرکت های مذکور خواهد شد یا نه. بر اساس گزارش منتشر شده، مسئولیت تصمیم گیری در خصوص هرگونه اقدام تحریمی علیه این ۴ شرکت بر عهده وزارت امور خارجه آمریکا می باشد. تحقیق کنندگان آمریکایی در پاسخ به قانون تحریم های ایران و درخواست قانونگذاران آمریکایی به طور منظم گزارش هایی را در زمینه شرکای تجاری بین المللی ایران منتشر می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113816

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر