2

دستیابی به دنیایی عاری از آزمایشهای هسته ای و سلاح های اتمی

  • کد خبر : 11444
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی منع آزمایشهای اتمی،از تمام کشورهای جهان خواست تا گامهای جسورانه برای ایجاد جهانی امن تر و عاقلانه تر بر دارند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون که به مناسبت روز جهانی منع آزمایشهای اتمی منتشر […]

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی منع آزمایشهای اتمی،از تمام کشورهای جهان خواست تا گامهای جسورانه برای ایجاد جهانی امن تر و عاقلانه تر بر دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون که به مناسبت روز جهانی منع آزمایشهای اتمی منتشر شده اعلام کرد که جهان سریعا نیازمند پیشرفت برای دستیابی به دنیایی عاری از آزمایشهای هسته ای و سلاح های اتمی است.

در این پیام آمده است : در حال حاضر پذیرش داوطلبانه توقف آزمایش سلاح های اتمی با ارزش است، اما این اقدامات داوطلبانه جایگزینی برای منع جهانی آزمایشهای اتمی نیستند. به همین دلیل است که “پیمان فراگیر منع آزمایشهای اتمی” باید هرچه سریعتر به مورد اجرا گذاشته شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: این پیمان عامل اصلی خلع سلاح جهانی و نظام عدم تکثیر هسته ای است و شایستگی حمایت فعالانه تمام کشورها را دارد.

وی از تمام کشورهایی که پیمان فراگیر منع آزمایشهای اتمی را امضا نکرده اند خواست تا آن را به عنوان اولویت، هر چه سریع تر تصویب کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر