3

مگر ما انقلاب کردیم که زن‌هایمان بروند مدال بگیرند؟

  • کد خبر : 11615
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰

حجت‌ا‌لاسلام ناصر نقویان مسئول نهاد رهبری دانشگاه بهشتی در گفت‌وگو با برنامه زنده “به سمت خدا” که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود، با انتقاد تلویحی از ویژه‌نامه خاتون خواستار تغییر نگاه مسئولان دولت به مسئله حجاب شد و در پاسخ به پیامک یکی از مخاطبان برنامه که گفته بود: “دیروز رفتم برای خودم روسری بخرم، […]

حجت‌ا‌لاسلام ناصر نقویان مسئول نهاد رهبری دانشگاه بهشتی در گفت‌وگو با برنامه زنده “به سمت خدا” که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود، با انتقاد تلویحی از ویژه‌نامه خاتون خواستار تغییر نگاه مسئولان دولت به مسئله حجاب شد و در پاسخ به پیامک یکی از مخاطبان برنامه که گفته بود: “دیروز رفتم برای خودم روسری بخرم، هر مغازه‌ای رفتم روسری‌های کوتاه می‌فروختند. یکی از مغازه‌دارها در پاسخ به مطالبه من مبنی بر روسری بلند که تمام سرم را بپوشاند گفت اونی که شما می‌خوای رومیزیه نه روسری!”، گفت: پیام این خانم را باید آنها بشنوند که می‌گویند حجاب مسئله مهمی نیست و می‌روند مجله و ویژه‌نامه چاپ می‌کنند و عکس دو تا ورزشکار و هنرپیشه را به عنوان زنان تاریخ‌ساز ایران روی جلد آن چاپ می‌کنند.

وی افزود: تهیه‌کنندگان این ویژه‌نامه (خاتون) در صفحه اول نشریه‌شان نوشته‌اند که ما پیشرفت کردیم چرا که زن‌های ما مدال می‌گیرند و در علم هم پیشرفت کرده‌اند و اغلب فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند.

نقویان با انتقاد از این رویکرد دولت، ادامه داد: باید از این آقایان پرسید که مگر ما انقلاب کردیم که زن‌هایمان بروند مدال بگیرند و مدرک تحصیلی کسب کنند، این کار که نیاز به انقلاب نداشت، می‌رفتیم و اینها را از غرب یاد می‌گرفتیم، پس برای چی شهید دادیم و هزینه کردیم؟ آیا این هدف اصلی انقلاب اسلامی ما برای زنان مسلمان بود؟

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بهشتی با انتقاد شدید از اینگونه حاشیه‌سازی‌ها به جای پرداختن به فرهنگ والای حجاب و تبیین آن، گفت: یک نفر برای اینکه چند نفر را بتواند دور خودش جمع کند و آدم بیاورد دور و برخودش تا او را به مقاصدش برسانند، نباید با استفاده از امکانات بیت‌المال به حجاب اسلامی بتازد و به جای انجام وظایف مشخص‌ شده‌اش، موجبات سرخوری دختران و زنان ما را فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11615

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر