2

وزارت امور خارجه درباره دیدار اشتون با سران فتنه ۸۸ توضیح دهد

  • کد خبر : 121518
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

امام جمعه آبسرد دیدار اشتون با سران فتنه ۸۸ را اشتباه دانست و از وزارت امور خارجه خواست تا در این‌باره به مردم توضیح دهد.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه درباره دیدار اشتون با سران فتنه 88 توضیح دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در آبسرد که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه اشاره کرد.

وی گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این هفته نیز در آبسرد پیگیری و جلساتی برگزار شد و امید است سرآغازی برای حماسه اقتصادی در سال ۹۳ باشد.

امام جمعه آبسرد افزود: بدون شک، باید این را در نظر بگیریم که این حرکت، تدبیر بلندمدتی برای اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: راه رسیدن به اقدامات بلند اقتصادی این است که بر نفس خود برای فروش نفت غلبه کنیم و اقتصاد مبتنی بر صادرات محصولات غیرنفتی را عملیاتی سازیم.

میرشریفی افزود: درست است که نفت نعمتی خدایی بوده و کشور ما و همسایگانمان از این نعمت الهی برخوردارند و مشکل است که این نعمت بزرگ تنها برای ما باشد، ولی تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه باید بر عهده خودمان بوده و بتوانیم صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه قیمت نفت را دیگران تعیین می‌کنند، اظهار کرد: به همین علت است که تصمیم قطعی درباره قیمت نفت در دست ما نیست و این آسیب بزرگی است که کشورهای دارنده نفت دارند.

امام جمعه آبسرد خاطرنشان کرد: بیشتر این آسیب‌ها برای مسلمانان است؛ چرا که در این حوزه، تصمیم‌گیری بر عهده آنان نیست و این آسیب به اقتصاد ما ضربه می‌زند؛ به خاطر اینکه کشور ما به فرآورده‌های نفتی تکیه دارد.

وی یکی از اهداف مقام مظعم رهبری از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدا کردن کشور از وابستگی به نفت دانست و افزود: کشور باید بتواند روی پای خود بایستد و با عنایت مردم و سرمایه‌های اندکی که دارد، بتواند گام‌های بزرگی در ثبات قیمت بردارد.

امام جمعه آبسرد در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اشاره کرد و بیان داشت: سفر اشتون به ایران پیرامون دو موضوع بود.

میرشریفی افزود: یک موضوع مورد بحث در این سفر مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و موضوع دوم، توسعه روابط اروپا با جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه این سفر مخالفانی در داخل و خارج از کشور داشت، افزود: یکی از این مخالفان، نخست وزیر اسرائیل بود.

فارس/وی به سخنان نخست وزیر اسرائیل در این زمینه اشاره کرد و گفت: این مسئول رژیم صهیونیستی گفته بود که کشورهای غربی نباید فریب ایران را در مسئله دیپلماتیک بخورند؛ ایران قصد دارد هم‌چنان مسئله هسته‌ای خود را ادامه دهد.

امام جمعه آبسرد دیدار اشتون با سران فتنه ۸۸ را اشتباه دانست و از وزارت امور خارجه خواست تا در این‌باره به مردم توضیح دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121518

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر