1

دنده عقب منافقین جدید برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور

  • کد خبر : 12301
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۰۵

دنده عقب منافقین جدید برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور باعث حیرت و اعتراض شماری از عناصر فراری وابسته به این جریان شده است. گفته می شود فراریان مذکور که همکاری گسترده ای با محافل مدعی اصلاحات داشته اند، با این وعده اغواکننده به خارج فرستاده شده بودند که به زودی کار نظام تمام می […]

دنده عقب منافقین جدید برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور باعث حیرت و اعتراض شماری از عناصر فراری وابسته به این جریان شده است.
گفته می شود فراریان مذکور که همکاری گسترده ای با محافل مدعی اصلاحات داشته اند، با این وعده اغواکننده به خارج فرستاده شده بودند که به زودی کار نظام تمام می شود و آنها با بوق و کرنا به کشور بازمی گردند اما هم اکنون در حالی که فراریان درجه دو و سوم یاد شده در وضعیتی بدتر از دریوزگی در اروپا و آمریکا به سرمی برند، عناصر تحریک کننده خود در مقابل نظام دنده عقب گرفته و رفتاری از سر سازش و تسلیم بروز می دهند. همین امر باعث اعتراض گسترده فراریان ساده دل شده است.
محمدرضا یزدان پناه همکار سالهای اخیر نشریات زنجیره ای وابسته به اصلاح طلبان با اشاره به برخی تحرکات اخیر شبه اصلاح طلبان نظیر موسوی خوئینی ها، ابطحی، خاتمی و… در «روزنت» پرسیده که «مگر رأیمان را پس گرفته ایم»؟ اشاره او به ادعای تحریک کنندگان آشوب سال ۸۸ است که مدعی بودند دنبال پس گرفتن آرا هستند و تا این خواسته عملی نشود، به هیچ وجه از سر سازش با نظام برنخواهند آمد.
وی می افزاید: سخنان آشتی جویان تعدادی از اصلاح طلبان در ماه های گذشته، حاکی از مرزبندی میان آنها با جنبش سبز بود. این در حالی است که در جنبش سبز دلیلی برای خوش بینی نسبت به انتخابات وجود ندارد. جنبش سبز خط پایانی بر قواعد دوران اصلاحات کشید.
بابک داد کاتب متواری خاتمی در دوران ریاست جمهوری (و همکار روزنامه زنجیره ای سلام) نیز طی مطلب مشابهی در گویانیوز، تمایل اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات را «حضور گوسفندوار» توصیف و ضمنا طیف یاد شده را به «بی شرفی» متهم کرد و خواستار تحریم انتخابات مجلس شد.
«داد» توضیح نداده رفتار اصلاح طلبان مذبذب، گوسفندانه تر است یا رفتار آنها که با هی کردن همین عناصر فرصت طلب، گله وار به خارج رفتند و کمترین عقلانیتی به خرج ندادند؟!
گویانیوز در عین حال در تحلیل دیگری خاطر نشان کرد: موضع ما به عنوان اپوزیسیون دموکرات و لائیک درباره انتخابات مجلس، یک چیز است و رفتار مردم در شهرها و شهرستان ها چیز دیگری است. ما نمی توانیم در انتخاباتی که تحت قانون اساسی اسلامی انجام می شود، شرکت کنیم. موضع ما بایکوت انتخابات است اما مردم ممکن است تصمیم دیگری بگیرند و در انتخابات شرکت کنند.
در همین حال اسماعیل گرامی مقدم از عناصر نزدیک به کروبی که مدت هاست به هند رفته، در گفت وگو با رادیو فردا هر چند که مدعی شد «حداقل شرایط شرکت در انتخابات فراهم نیست» اما گفت «۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و به نظر من شاهد این نخواهیم بود که آرا به صورت معناداری کاهش پیدا کند چون انتخابات مجلس، محلی است و در اکثر شهرستان ها، مردم حداکثری شرکت می کنند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر