1

مسئولان وزارت خارجه از اظهارات منفعلانه پرهیز کنند

  • کد خبر : 123479
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پاسخ قطعنامه مداخله‌جویانه اروپایی‌ها را خواهد داد، گفت که وزارت‌خارجه از اظهارات منفعلانه پرهیز کند.

علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد شدید از قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا، گفت: این قبیل اقدامات اروپایی‌ها ناشی از برخی اظهارات منفعالانه در داخل کشور است.

وی افزود: اروپایی ها احساس می‌کنند که ما به مذاکرات هسته‌ای نیازمندیم و با برداشت غلطی که نسبت به تحریم‌ها دارند جسارت خود را گام به گام افزایش می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اقدامات اروپایی‌ها و صدور این قطعنامه‌ها پیش‌بینی مسئولان عالی‌‌رتبه نظام مبنی بر اینکه بحث آمریکایی‌ها و ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران هسته‌ای نیست و حتی حقوق بشر و موشکی هم نیست بلکه آنها با اصل و هویت نظام و استقلال ایران و الگو قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند به اثبات رسید.

زارعی با اشاره به مباحث اجتماعی و حقوق بشر، این پرسش‌ها را مطرح کرد که چرا در انتخابات فرانسه شاهد کاهش حضور مردم در انتخابات اخیر بودیم؟ چرا در کشوری مانند فرانسه مردم از ایفای نقش خود در تعیین سرنوشت کشورشان خودداری می‌کنند؟ مگر با آنها چه رفتاری صورت گرفته است که در تعیین سرنوشت خود شرکت نمی‌کنند؟

وی با طرح این پرسش که در لایه‌های پنهان کشور فرانسه چه می‌گذرد که مردم حاضر به مشارکت برای تعیین سرنوشت خود نیستند، تصریح کرد: امروز در فرانسه مردم به حاشیه رانده شده و سرمایه‌داران و شرکت‌های بزرگ با در دست داشتن رسانه‌های عظیم فضای اجتماعی اروپا را پر می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خانه ملت در قبال جسارت‌های مسئولان اروپایی و اقدامات آنها ساکت نخواهند نشست، گفت: ما امروز باید از اروپایی‌ها بخواهیم که درباره برخورد با مردم کشورشان توضیح دهند.

زارعی ادامه داد: اروپایی‌ها با جسارت تمام انتخابات ابتدایی جمهوری اسلامی را که با حضور ۹۸ درصد مردم برگزار شد و انتخابات بعدی را و حتی انتخابات سال ۹۲ با آن حضور گسترده ملت را انکار می‌کنند که در چنین شرایطی آنها باید به ما جواب دهند که چرا مردمشان حضور کمتری در انتخابات دارند.

وی از مسئولان وزارت خارجه خواست از اظهارات منفعلانه پرهیز کنند و در همین زمینه گفت: اگر روند کنونی ادامه پیدا کند معلوم نیست این جسارت‌ها تا کجا افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران همواره با مقاومت و ایستادگی حقانیت خود را در عرصه‌های گوناگون نشان دهند، خاطرنشان کرد: ایران همواره در تمامی عرصه‌ها با ایستادگی و مقاومت توانست از حقوق خود دفاع کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=123479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر