2

آغاز کار نصب ضریح ابراهیم مجاب(ع) در کربلای معلی + تصاویر

  • کد خبر : 124084
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

گروه ۳۰ نفره از هنرمندانی که به مدت سه سال در ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) مشارکت داشتند، امروز کار نصب این ضریح مطهر را نیز آغاز کردند و پیش بینی می‌شود این عملیات ۱۲ روز به طول انجامد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: کارشناسان اعزامی از استان مرکزی روز دوشنبه کار نصب ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) در کربلا و کنار ضریح شش گوشه حضرت سیدالشهدا(ع) را آغاز کردند.

 

«ابولقاسم مسافر» اظهار کرد: گروه ۳۰ نفره از هنرمندانی که به مدت سه سال در ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) مشارکت داشتند، امروز کار نصب این ضریح مطهر را نیز آغاز کردند و پیش بینی می‌شود این عملیات ۱۲ روز به طول انجامد.

 

وی ادامه داد: مراسم رونمایی از ضریح جدید ۳۱ فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل با حضور مسوولان ایران و عراق با مسوولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه عملیات ساخت این ضریح مطهر آذرماه سال گذشته پس از سه سال به پایان رسید، عنوان کرد: تمامی عملیات و مراحل ساخت این ضریح به همت هنرمندان استان مرکزی و از محل نذورات مردمی صورت گرفته است.

 

وی افزود: بدنه اصلی این ضریح از چوب است که توسط استاد «محمد نوری» از استادان برجسته استان انجام شده، کار قلم زنی روی مس، نقره و طلاکاری نیز توسط دیگر هنرمندان و با تایید مسوولان عراقی و ایرانی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: ضریح ابراهیم مجاب(ع) در ابعاد سه متر طول، دو متر عرض و سه متر ارتفاع ساخته شده و دارای ۹ پنجره و یک باب در طلاست.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: برای ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب(ع) ۵ کیلوگرم طلا، یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم نقره و ۳۰۰ کیلوگرم مس به کار رفته است.

 

سید ابراهیم فرزند سید محمدعابد فرزند امام موسی کاظم(ع) معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و جزو اولین شخصیت هایی است که از کوفه وارد کربلا شد و ایشان در سن ۷۰ سالگی در کربلا دار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین(ع) به خاک سپرده شد.

 

ابراهیم مجاب(ع) فرزند محمد عابد(ع) است که آرامگاه این بزرگوار در روستای مشهد میقان اراک واقع شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124084

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر