1

بیش از ۹۵ درصد نوزادان، سالم متولد می‌شوند

  • کد خبر : 124434
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: بیش از ۹۵ درصد از نوزادان، سالم متولد می‌شوند که شیوه زندگی نامناسب مردم موجب تهدید سلامت آنان در بزرگسالی می‌شود.

سیّد سعید اسکویی با بیان اینکه هفته سلامت سال جاری، برای اولین بار، به جای ۱۸ تا ۲۴ فروردین؛ اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، همراه با معرفی برنامه‌های گوناگون حوزه بهداشت این استان، در بحث اهمیت موضوع شعار این هفته با عنوان «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» در مقایسه با سال‌های گذشته، اظهار کرد: ویژگی شعار امسال، این است که همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد از نوزادان، سالم متولد می‌شوند و این شیوه زندگی نامناسب مردم است که موجب تهدید سلامت آنان در بزرگسالی می‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: اگر از ابتدا مسیر مراقبت از افراد درست طی شود و سلامت افراد در دوران نوزادی و کودکی توسط والدین و در دوره نوجوانی و جوانی توسط خود فرد مراقبت شود، به یقین، مشکلات کمتری در دوران میانسالی و سالمندی خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: مداخلات آموزشی حوزه بهداشت، باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر بالا بردن دانش و آگاهی مردم، همراه ایجاد تغییر نگرش در آنان، تغییر رفتار نیز به وجود آورد.

 

 

اسکویی اعلام کرد: مصاحبه خبری رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسابقات مختلف ورزشی و هنری، جشن بادبادک‌ها، نشست‌های آموزشی گروهی با موضوع «خود مراقبتی» ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و گروه‌های مختلف مردم، همایش پیاده روی، برپایی ایستگاه‌های سلامت از جمله برنامه‌های هفته سلامت به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124434

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر