1

امروز برخورد با فضای مجازی باید هوشمندانه و در راستای نیازهای آموزش و پرورش کشور باشد

  • کد خبر : 128605
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

در هر نظام و حکومتی وظیفه رشد و شکوفایی استعدادهای فکری و تربیت پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان مطابق با باور‌ها و ارزش‌ها برعهده آموزش و پرورش گزارده شده و آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

وزیر آموزش و پرورش انتقال پیام و ارزش‌های انقلاب در آموزش و پرورش به نسل آینده را یکی از موارد همکاری‌های آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

 علی اصغر فانی در هشتمین همایش علمی همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با موضوع تربیت اسلامی و فضای مجازی چالش‌ها و راهکار‌ها صبح شنبه در قم آغاز به کار کرد با اشاره به شعار سال عنوان کرد: آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ به عنوان مهم‌ترین رکن یک کشور ایفای نقش می‌کند.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین، سنگین‌ترین و اساسی‌ترین فرآیندی است که نسبت به انسان جریان می‌یابد و از چنان جایگاهی برخوردار است که خداوند بواسطه آن بر بندگان منت نهاده زیرا در جریان تعلم و تربیت است که عقل و روح و فطرت انسان از مرحله قوه و استعداد به مرحله فعلیت در می‌آید تا آدمی را به جایگاهی واقعی خود که‌‌ همان خلیفه الله است برساند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی است که در یک بستر طبیعی و با در اختیار داشتن اختیارات می‌تواند نقش آفرین باشد ابراز داشت: این نهاد امروز با ۱۰۵ هزار مدرسه و در اختیار داشتن یک میلیون معلم و فرهنگی و چاپ و توزیع ۱۰۳ میلیون جلد کتاب بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که مخاطبانش موظف‌اند این ۱۰۳ میلیون جلد کتاب را تهیه و مطالعه کنند.

فانی همچنین با مطرح کردن اینکه آموزش و پرورش مسئول تربیت نیروی انسانی آینده است، گفت: این نهاد از این منظر دارای اهمیت خاصی است و از سوی دیگر آموزش و پرورش مسئول نوآوری و خلاقیت و انتقال فرهنگ است که این کارکرد آموزش و پرورش در دنیا پذیرفته شده است.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر آموزش و پرورش به دلیل اینکه می‌تواند در یک بستر طبیعی و به دور از اجبار پیام‌های انقلاب و نظام را به نسل آینده منتقل کند از اهمیت خاصی برخوردار است که در این زمینه حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی می‌توانند همکاری نزدیکی در تولید محتوا با آموزش و پرورش داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هر نظام و حکومتی وظیفه رشد و شکوفایی استعدادهای فکری و تربیت پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان مطابق با باور‌ها و ارزش‌ها برعهده آموزش و پرورش گزارده شده و آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

تحصیل ۱۲ و نیم میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ و نیم میلیون دانش آموزش در حال تحصیل در کشور هستند، گفت: با توجه به این جمعیت می‌توان گفت آموزش و پرورش در هر خانواده نماینده دارد و افراد و خانواده‌های بسیاری درگیر با آموزش و پرورش هستند.

وزیر آموزش و پرورش به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش اشاره و ابراز داشت: شکل گیری سند تحول در نظام آموزش کشور نیز نقشه راه است که باید به عملیاتی کردن آن توجه ویژه داشت.

وی در ادامه به فضای مجازی و چالش و راهکار‌ها اشاره و ادامه داد: امروز برخورد با فضای مجازی باید هوشمندانه و در راستای نیازهای آموزش و پرورش کشور باشد.

جهانی سازی پروژه استکبار است

فانی در ادامه به مبحث جهانی شدن اشاره و ابراز داشت: بحث جهانی شدن و جهانی سازی از جمله مباحثی است که سالهاست مطرح است و در بسیاری از مقالاتی که در این زمینه منتشر شده در مطلع این مقالات آمده است که جهانی سازی یک پروژه است که استکبار جهانی با پیگیری آن به دنبال این است که جهان را مثل خود کند.

وی ادامه داد: اما جهانی شدن یک پروسه و فرآیندی است که به طور طبیعی در جهان در حال شکل گیری است و ما باید پدیده جهانی شدن را مدیریت کنیم زیرا در جهان امروز مطرح است که مدیری موفق خواهد بود که بتواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

مدیریت صحیح فضای مجازی موجب شکل گیری فرصت‌ها است

وی ادامه داد: باید از آنچه که به عنوان فضای مجازی نام برده می‌شود مدیریت صحیحی صورت گیرد تا از تهدید‌های جلوگیری کرد زیرا با رخ دادن چنین اتفاقی می‌توانیم ادعا کنیم که محیط مجازی را به درستی مدیریت کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: هدف هر همایشی پاسخ به سئوالات، چیستی، چرایی و چگونگی است که باید با پاسخ به این سئوالا‌ها که در قالب مقالات ارائه می‌شود از همایش‌ها به منظور برخورد با چالش‌ها و یافتن راهکارهای مناسب بهره‌مند شد.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال یافتن پاسخ‌ها و راهکار‌ها آن هم نه در قالب شعار بلکه در قالب عمل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128605

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر