2

آمریکا به هیچ وجه در حمایت از معترضان و اصلاح طلبان در ایران کوتاهی نخواهد کرد

  • کد خبر : 12900
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۰۰

انتشار همزمان سخنان رئیس سابق سازمان سیا و مشاور فراری میرحسین موسوی حاکی از آن است که مقامات آمریکایی و دست اندرکاران فتنه سبز درباره حمایت خارجی از این جریان برانداز اتفاق نظر داشته اند. لئون پانه تا رئیس سابق سازمان سیا که جدیدا به عنوان وزیر دفاع منصوب شده در مصاحبه با چارلی رز […]

انتشار همزمان سخنان رئیس سابق سازمان سیا و مشاور فراری میرحسین موسوی حاکی از آن است که مقامات آمریکایی و دست اندرکاران فتنه سبز درباره حمایت خارجی از این جریان برانداز اتفاق نظر داشته اند.
لئون پانه تا رئیس سابق سازمان سیا که جدیدا به عنوان وزیر دفاع منصوب شده در مصاحبه با چارلی رز تصریح کرد: آمریکا به هیچ وجه در حمایت از معترضان و اصلاح طلبان در ایران کوتاهی نخواهد کرد و تمامی امکانات و موقعیت ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی در عین حال گفت: البته باید هر نوع اقدام و حمایتی از مخالفان در ایران به نحوی انجام شود که به ضرر آنها تمام نشود.
همزمان با انتشار سخنان پانه تا، سایت ضدانقلابی خودنویس متن یکی از اسناد ویکی لیکس درباره گفت وگوی اردشیر امیرارجمند با چند دیپلمات آمریکایی به هنگام فرار از ایران را منتشر کرد.
امیرارجمند در این ملاقات می گوید به صورت علنی جانب جنبش را نگیرید چون این، بهانه به دست رژیم می دهد.
این مشاور موسوی اواخر سال ۸۸ دستگیر شد اما پیش از برگزاری محاکمه از طریق ترکیه به طور غیرقانونی از کشور خارج شد و به پاریس گریخت(برخی از اعضای اپوزیسیون معتقدند که فرار وی با هماهنگی وزارت اطلاعات صورت گرفته است) بنابر گزارش سند منتشره ویکی لیکس، وی پس از خروج از ایران به ترکیه رفته و تلاش کرده خود را از آن طریق به فرانسه یا آمریکا برساند.
در سند مذکور آمده است: در تاریخ ۲۰ ژانویه با دکتر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی که پس از بازداشت از ایران فرار کرده ملاقات کردیم. اردشیر غیرقانونی به ترکیه وارد شده ولی اقامت فرانسوی معتبر دارد. از دولت آمریکا درخواست کرد که با تضمین امنیت، وی را به یکی از دو کشور فرانسه یا آمریکا ببرد. ما به ایشان توضیح دادیم که دولت آمریکا قادر به کمکی نیست که ناقض قوانین آمریکا یا ترکیه باشد. به وی توضیح دادیم که ثبت نام به عنوان پناهجو برای یوان اچ سی آر (نهاد پناهندگی سازمان ملل) را در نظر بگیرد. وی این پیشنهاد را به خاطر نگرانی از بازگشت به ایران رد کرد.
در ادامه این سند و به نقل از گزارش دیپلمات های آمریکایی آمده است: با توجه به وضعیت ایران، اردشیر پیش بینی کرد که مخالفان در روز ۲۲بهمن بزرگترین تجمع را داشته باشند و رژیم با دیدن چنین سطح گسترده از تظاهرات شوکه خواهد شد. همچنین او اضافه کرد موسوی انتظار دارد تا به زودی دستگیر شود، به احتمال زیاد قبل از این تجمع … امیر ارجمند گفت که وی چندین هزار دلار به یک راه بلد داده تا او را از مسیر کوه به ترکیه بیاورد. همچنین راه بلد یک مهر تقلبی از ورود به ترکیه به پاسپورت ایشان زده است. ما از چندین منبع از ورود ایشان مطلع شدیم که یکی از فامیل های ایشان (پسرعمو یا پسرخاله یا…) که در آمریکا استاد دانشگاه است. امیرارجمند یک اجازه اقامت معتبر در فرانسه دارد. او به دنبال دیدار با کنسول فرانسه در استانبول است تا برای گرفتن وقت مصاحبه برای ویزای خانواده اش که در حال حاضر در ایران مخفی هستند کمک کند. با این وجود امیرارجمند به ما گفت که نگران این است که زمانی که قصد خروج از مرز ترکیه را دارد، مامورین کنترل به خاطر مهر تقلبی او را دستگیر کرده و به ایران بازگردانند.
گزارش دیپلمات های آمریکایی خاطرنشان می کند: او تقاضا کرد که اگر دولت آمریکا می تواند یا او مستقیماً ترکیه را بدون گذراندن مراحل قانونی ترک کند یا اینکه آمریکا با واسطه گری از برگرداندن او جلوگیری نماید. همچنین او گفت که در آخر او می خواهد که در آمریکا به جای فرانسه اقامت بگزیند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر