2

بانک مسکن باسپرده های مردم برای ثروتمندان خانه می سازد!

  • کد خبر : 129290
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

نگاه راهبردی ومدیریتی بانک مسکن سال های سال است که تغییر نکرده است و هرمدیری هم که درراس این بانک قرار میگیرد، سعی می کند با از دست ندادن انحصار پرداخت تسهیلات درحوزه مسکن ،همچنان بر روش مدیران پیشین عمل کند.

حقیقات پایگاه خبری «اخبار بانک»، نشان می دهد که منابع بانک مسکن چندان هم در خدمت ارائه تسهیلات به مردم نیست و این بانک به واسطه شرکت های زیر مجموعه خود سخت در حال فعالیت درحوزه ساخت مجتمع های تجاری، اداری و خانه های لوکس در مناطقی از شهرهای که زمین بسیارگران است می باشد.

به عنوان مثال شرکت ” گروه سرمایه‌گذاری مسکن” که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن است٬ یکی از بزرگ‌ترین انبوه‌سازان مسکن در کشور است.
جالب تر اینکه خود این شرکت تابعه بانک مسکن، خودش هم ۱۶ شرکت تابعه و زیر مجموعه دارد که این شرکتها از ساخت و ساز تا خدمات بیمه ای فعال هستند!

نگاهی به عکس های واحدهای ساخته شده توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن،نشانی از عدالت پروری و ساخت مسکن برای مستضعفان ندارد!


تصویر از سایت اصلی شرکت برداشته شده است

بانک مسکن از محل سپرده های مردمی سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای برای ساخت مسکن لوکس انجام داده است. بدین ترتیب به دلیل اشتیاق برای کسب سود، هیچ گاه مدافع کاهش قیمت مسکن در کشور نبوده و نیست و پیوسته سعی داشته با دراختیار داشتن انحصار پرداخت تسهیلات مسکن از کاهش قیمت مسکن به نوعی جلوگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی همزمان با روی کار آمدن، مدافع سرسخت خروج انحصار پرداخت تسهیلات از بانک مسکن و قراردادن این امتیاز به سایر بانک های موجود در کشور بود، اما معلوم نشد که بین وزیر و رییس بانک مسکن و اعضای هیت مدیره این بانک چه گذشت که وزیر راه و شهرسازی به یک باره نظرش تغییر کرد.

در این بین یکی از کارشناسان اقتصادی با بیان اینکه چرا وزرایی چون راه و شهرسازی و اقتصاد و همچنین نهادهایی چون شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی زمینه خروج انحصار تسهیلات مسکن را از بانک مسکن خارج نمی کنند اظهارداشت: مسئولان با ارائه انحصار تسهیلات مسکن به بانک مسکن، مردم را از برخورداری تسهیلات لازم و کافی برای ساخت و ساز و خرید مسکن محروم کرده اند. این در حالی است که بانک مسکن هیچگاه در جهت بهبود بازار مسکن گامی برنخواهد داشت، زیرا خود این بانک یکی از ذی نفعان گرانی مسکن و زمین است.

وی افزود: حدوداً ۳۰بانک اعم از خصوصی و دولتی در کشور فعال هستند و از منابع قابل ملاحظه ای نیز برخوردارند، اما به جز بانک مسکن هیچ بانکی مجوز ارائه تسهیلات مسکن را ندارد.

به گفته وی، درحالی امتیاز پرداخت تسهیلات مسکن از سایر بانک های کشور سلب شده است که پتانسیل پرداخت تسهیلات مسکن در سایر بانک های کشور وجود دارد. با این حال همین انحصار موجب شکل گیری دلال بازی در رابطه با اوراق تسهیلات مسکن شده است و با وجودی که بازار مسکن در رکود است می بینیم که قیمت اوراق تسهیلات هر چند هفته یک بار، دچار نوسان می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129290

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر