1

اسامی تیم مذاکره‌کننده ایران با آمریکا

  • کد خبر : 130967
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

یک عضو هیات مذاکره‌کننده ایران اسامی هیات ایرانی مذاکره‌کننده با آمریکا در ژنو را اعلام کرد.

این عضو هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌گو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیران خارجه، حمید بعیدی‌نژاد، مدیر کل سیاسی وزرات خارجه و سرپرست هیات کارشناسی و فنی ایران در گفت‌وگو با ۱+۵، پژمان رحیمیان از کارشناسان سازمان انرژی اتمی و داود محمدنیا، مشاور حقوقی وزیر خارجه و از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگو با ۱+۵، هیات ایران را تشکیل می‌دهند.

سرپرستی هیات مذاکره‌کننده ایران با آمریکا را سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه بر عهده دارد.

ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای قرار است روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

هم‌چنین بر اساس اعلام رسانه‌های خارجی، اعضای هیات آمریکایی را ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن معاون وزیر خارجه‌ ،جیک سالیوان مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور ، بروک امدرسون معاون سابق نماینده‌ آمریکا در سازمان ملل، جیم تیم بی مشاور ارشد کنترل سلاح و رابرت مالی مشاور ارشد خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود سرپرستی هیات آمریکایی را ویلیام برنز بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=130967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ۱- بررسی فهرست اسامی تیم مذاکره کننده آمریکایی علی الخصوص در نشست های دو جانبه با تیم کشورمان شاید حائز نکات جالب توجهی باشد نکاتی که طی ادوار گذشته در تیم اعزامی کشورمان دیده نمی شود. ۲- فهرست تیم آمریکایی اعزامی به ژنو برای حضور در مذاکرات پیشرو به شرح مذکور به ریاست برنز معاون وزیر خارجه و شامل ۳ دستار عالی ، ۳ مشاور ارشد و ۳ مدیر اجرایی سیاسی می باشد یعنی بالغ بر ۶۰% اعضای تیم اعزامی شامل دستیاران و مشاورین عالی رتبه متخصص و فاقد مشغله جاری تشکیل می باشند. مجموعه تخصصی علی رتبه که در عین برخورداری از بالاترین دسترسی سیاسی و اطلاعاتی فاقد مسئولیت و مشغله های اجرایی جاری هستند.
    ۳- تیم اعزامی کشورمان از ابتدای شکل گیری پرونده هسته ای با مسئولیت شورای عالی امنیت ملی تا مسئولیت وزارت خارجه با حضور نمایندگان رسمی چهار مجموعه شامل معاونین یا مدیران کل بین الملل شورا علی ، وزارت خارجه ، سازمان انرژی اتمی یا سازمانی دیگر بوده است. بنلبراین اعضای حاضر در تیم مذاکره کننده ایران مدیرانی هستند که طبیعتا علاوه بر موضوع مذکور دارای مسئولیتهای مهم و جاری دیگری نیز می باشند.
    ۴- دولت آمریکا برای مدیریت تمامی ابعاد مرتبط با موضوع ایران با توجه به اهمیت حیاتی و حیثیتی موضوع برای این کشور تلاش می نماید تا از اثرگذارترین شیوه ممکن برای تقویت و آماده سازی مدیران ارشد مذاکره کننده بهره گیری نماید اقدامی که قطعا توسط وزیر خارجه بسیار عزیز و قابل احترام و اعتماد کشورمان نیز مورد توجه می باشد اما در شرایط سیاسی و داخلی موجود و هدفگیریهای رقابتهای داخلی از قابلیت بهره گیری رسمی و آشکار برخوردار نیست. شیوه رفتاری گریز ناپذیری که بسیاری از قابلیتها و ظرفیتهای موثر و مناسبی که مانع از دسترسی سریع و موثر در صحنه های عملی مذاکره می شود.
    ۵- ریاست جمهوری با عنایت به حمایتهای بسیار هوشمندانه و به وقت مقام معظم رهبری می توانند با دقت در رفتار مدیریتی و سیاسی به ایجاد زمینه های لازم برای افزایش توانمندی تیم مذاکره کننده ایرانی با تکیه بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت و پتانسیل کارشناسی مدیران و متخصصین فاقد مدیریت اجرایی اقدام فرمایند.
    ۶- آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نیز بدلیل جایگاه رسمی ریاست مغننه ، شأن و منزلت سیاسی- اجتماعی و سوابق مدیریت در حوزه های مدیریتی مربوط به دولت ، صدا و سیما ، نمایندگی مقام معظم رهبری ، دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست پرونده هسته ای از موقعیت ممتاز و قابلیت لازم برای ساماندهی چنین مهمی برخوردارند ایشان می توانند با مساعدت ابتدایی به وزیر محترم خارجه برای تشکیل چنین جمع رسمی تخصصی فارغ از مسئولیت اجرایی راهگشایی نمایند. اقدامی جسورانه و هوشمندانه که قطعا به تقویت تیم مذاکره کننده و توانمندسازی مسئول پرونده هسته ای منجر خواهد شد.
    ۷- آقایان ولایتی و خرازی نیز بدلیل تجربیات بسیار طولانی و ارزشمند مدیریت عالی در حوزه دیپلماسی و مذاکرات پیچیده دو و چند جانبه و جایگاه حقوقی ممتازی که امروز بنابر صلاحدید رهبری در اختیار دارند می توانند به توجه به چنین مهمی نسبت به حمایت ، همراهی و مساعدت عملی به آقای ظریف و تیم مدیریتی ایشان اقدام کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر