2

وزیر علوم از راه اندازی دانشگاه‌های دخترانه در هر استان خبر داد.

  • کد خبر : 13143
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵

وزیر علوم از راه اندازی پردیس‌های دختران و دانشگاه‌های دخترانه در هر استان خبر داد. کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه واژه تفکیک جنسیتی را هیچ‌گاه به کار نبرده‌ام و آن چیزی که اعلام کردم، اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط […]

وزیر علوم از راه اندازی پردیس‌های دختران و دانشگاه‌های دخترانه در هر استان خبر داد.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه واژه تفکیک جنسیتی را هیچ‌گاه به کار نبرده‌ام و آن چیزی که اعلام کردم، اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به جلسات ۱۱۴، ۱۱۶، ۱۱۷ و ۱۲۱ است که ۱۴ بند دارد و در سال ۶۶ به تصویب رسیده و ۲۴ سال اجرای آن روی زمین مانده است.

دانشجو خاطرنشان کرد: این مصوبه درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیست بلکه در مورد حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه‌هاست و اسلامی شدن دانشگاه‌ها خیلی فراتر از این موضوع است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بحث اساسی در دانشگاه‌ها، پرداختن به محتواست، تصریح کرد: اگر به محتوا در دانشگاه‌ها نپردازیم، نمی‌توانیم اعلام کنیم که دانشگاه اسلامی داریم. حتماً باید در دانشگاه‌ها به محتوا پرداخته شود اما چون قائل به این هستیم که بین ظاهر و باطن و محتوا و مناسبات درون دانشگاهی تناسبی برقرار است باید به این مهم پرداخته شود.

وی در ادامه گفت: یکی از راه‌کارهای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، پرداختن به این موضوع است که استان‌هایی که قابلیت دارند بتوانند دانشگاه‌های دخترانه داشته باشند.

دانشجو اظهار داشت: پیش از انقلاب یک دانشگاه دخترانه به نام مدرسه عالی دختران فعالیت داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر نام داد و اکنون با عنوان دانشگاه الزهرا فعالیت می‌کند. ۳۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و ما به غیر از این دانشگاه، دانشگاه دخترانه دیگری نداریم.

وزیر علوم تأکید کرد: فکر می‌کنم حق مردم ماست که اگر می‌خواهند در دانشگاهی تحصیل کنند که تک جنیستی و دخترانه باشد از این حق خود استفاده کنند و اگر هم نمی‌خواهند در دانشگاه‌های تک جنیستی تحصیل کنند می‌توانند در دانشگاه‌های موجود که مختلط است حضور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که حق مردم و دانشجویان را در نظر داشته باشیم که دانشگاه‌ محل تحصیل خود را بتوانند انتخاب کنند. اگر دانشجویی بخواهد دانشگاه تک جنیستی و دخترانه انتخاب کند اکنون فقط دانشگاه الزهرا را داریم. چرا در طول ۳۰ سال گذشته به عنوان مثال ۱۰ دانشگاه دخترانه در ۱۰ استان کشور تأسیس نشده است که اگر دانشجویی خواست انتخاب داشته باشد بتواند از این حق استفاده کند؟

دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم درباره دانشگاه‌های غیرانتفاعی این موضوع را اعمال کرده است و اکنون اولویت را به دانشگاه‌های تک جنیستی دخترانه و پسرانه دادیم. اما در ارتباط با دانشگاه‌های دولتی هم به دنبال این هستیم که بتوانیم پردیس‌های دختران و دانشگاه دختران را که از نظر بار اعتباری امکاناتش موجود است، تأسیس کنیم/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر