2

دختران بازمانده از تحصیل تحت پوشش کمیته امداد البرز با کتاب‌های درسی آشتی می‌کنند

  • کد خبر : 131713
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

مدیر کل کمیته امداد استان البرز از برگزاری دوره‌های خدمات مشاوره‌ای به دختران بازمانده از تحصیل تحت پوشش این نهاد خبر داد.

علی سالارکیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار نفر در استان البرز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات مشاوره‌ای ازدواج ، تحصیل، مشاوره شغلی‌، پیشگیری از بحران د رخانواده و … بهره مند می‌شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد البرز در طرح ویژه‌ای اقدام به برگزاری جلسات خدمات مشاوره برای دخترانی که به دلایل مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، فقر و … از ادامه تحصیل بازمانده‌اند کرده است .

سالارکیا افزود: تا کنون ۱۶۱ نفر از این دختران از خدمات مشاوره تحصیلی برخوردار شده‌اند تا با ایجاد زمینه‌های مناسب مجدداً تحصیل را آغاز و با کتاب‌های درسی آشتی کنند.

وی ادامه داد: بدون شک جامعه‌ای که اکثر افراد آن تحصیل کرده و مقاطع بالای تحصیلی را طی کرده باشند، کمتر دچار انحراف می‌شود و آسیب‌های اجتماعی در آن نیز کمتر به چشم می‌خورد.

این مسئول تصریح کرد: اکثر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خانواده‌های بی بضاعتی هستند که گاه در تأمین مخارج تحصیل فرزندان خود نیز مشکل دارند بنابراین وظیفه کمیته امداد است که با ایجاد شرایط مناسب زمینه ادامه تحصیل این افراد را فراهم کند.

مدیر کل کمیته امداد استان البرز در پایان گفت: در کنار رفع مشکلات اقتصادی‌، باید فرهنگ ضرورت ادامه تحصیل دختران در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد برخورداری همه دختران تحت پوشش کمیته امداد از تحصیلات عالی باشیم‌.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131713

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر