1

نخست وزیر عراق خواستار تشکیل اداره بسیج مردمی شد

  • کد خبر : 131725
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

شبکه المیادین در خبری اعلام کرد: نوری مالکی نخست وزیر عراق خواستار تشکیل « اداره بسیج مردمی » برای مدیریت نیروهای داوطلب مبارزه با داعش شد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری عراقی نهرین، یک منبع مسئول در وزارت دفاع عراق اعلام کرد در عملیات نیروهای مسلح عراق در چند منطقه این کشور۳۶۶ تن از اعضای داعش و بعثی های سابق و عناصر گروه تروریستی نقشبندیه را به هلاکت برسانند.
وی افزود: عملیات دیروز با شرکت نیروهای ارتش و امنیتی و نیروهای داوطلب عشایر عراق با پشتیبانی هوایی در استان های نینوا ، الانبار ، صلاح الدین، دیاله و کرکوک صورت گرفت و دهها تن دیگر از این تروریست ها نیز زخمی شده اند .

این منبع  وزارت دفاع عراق خاطر نشان کرد چند تن از نزدیکان عزت الدوری معاون سابق صدام از جمله برادر زن وی ، شماری از فرماندهان سابق ارتش رژیم بعث و یک سرهنگ ارتش عربستان سعودی و ابوقتاده الموصلی طراح حمله داعش به نینوا از جمله افرادی هستند که در عملیات شنبه ارتش و نیروهای امنیتی عراق کشته شدند .

همچنین شورای عشایر نینوا از کشته شدن طلال الدوری فرمانده نظامی گروهک تروریستی نقشبندیه در موصل خبر داد.

این شورا افزود، پس از کشته شدن طلال الدوری درگیریهای شدیدی بین نیروهای داعش و جنبش نقشبندیه رخ داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد هواپیماهای بدون خلبان عراقی پایگاه افراد مسلح وابسته به داعش را در الکندی و ساختمان استانداری موصل هدف قرار دادند.

همچنین نیروهای  مبارزه با تروریسم با هماهنگی با نیروی هوایی مواضع تروریست های بعثی و نیروهای داعش را درموصل هدف قرار داد.

شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد: در این حمله تعدادی از تروریست ها از جمله عبدالواحد شنان آل رباط و هاشم الجماس از برجسته ترین فرماندهان تروریست ها هلاکت رسیدند.همچنین در مناطق مختلفی از شهر بعقوبه ، ۴۴ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش کشته و ۱۴ نفر دیگر بازداشت شدند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای پیشمرگ کرد بعد از درگیری های شدید با عناصر داعش در محله های « التجنید » ، « العسگری » و « الوحده » در مرکز منطقه جلولاء که بیش از سه ساعت طول کشید ۳۳ نفر از تروریست ها را کشتند.

فرزند شیخ معن الکروی رییس عشیره الکروی نیز در بین بازداشت شدگان قرار دارد.

از سوی دیگر نیروهای ویژه عراقی به منطقه « حوض حمرین » در شمال شرق بعقوبه یورش غافلگیرانه کردند و مفتی داعش ، سه نفر از معاونان و دو نفر از محافظان وی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از بعقوبه ، در عملیات نیروهای عراقی در منطقه السعدیه چهار نفر دیگر از عناصر داعش کشته شدند.

شبکه المیادین گزارش داد: عشایر شهرستان حدیثه عراق حمله اعضای داعش را به نیروگاه برق این منطقه دفع کردند

ورود یگان هایی از ارتش عراق به کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی هم اعلام کرد یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح عراق وارد کرکوک در شمال این کشور شدند.

یک منبع امنیتی آگاه در استانداری کرکوک با اعلام این خبر خاطر نشان کرد شمار زیادی از نیروهای ارتش عراق و چندین فروند بالگرد جنگی روز شنبه وارد استان کرکوک شدند  و ضمن موضع گرفتن در مناطق مختلف شهر کرکوک ،‌ در اطراف تاسیسات حیاتی در این شهر مستقر شده اند .

این درحالیست که منابع سیاسی و نظامی در استان کرکوک چند روز قبل اعلام کردند نیروهای نظامی«پیشمرگه» وابسته به حکومت خودمختار منطقه کردستان عراق خود را برای ورود به کرکوک به منظور دفاع از آن در برابر حملات گروه داعش آماده کرده اند.

پلیس عراق روز یکشنبه اعلام کرد  دست کم شش نفر در گلوله باران یک مرکز ثبت نام  غیرنظامیان داوطلب جنگ با گروههای تروریستی در شرق عراق کشته شدند .

تروریستهای داعش در موصل منازل مسیحیان را مصادره و از آنها به عنوان پایگاه خود استفاده می کنند.

مقامات ترکیه اقدامات همه جانبه خود را برای آزادی و نجات جان دهها شهروندان ربوده شده این کشور در موصل عراق آغاز کردند.

مقامات وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کردند رهبران آنکارا برای نجات ۸۰ شهروند ترک که هفته گذشته توسط شبه نظامیان داعش در موصل ربوده شده بودند از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد.

مقامات ترکیه تلاش می کنند ۸۰ شهروند این کشور شامل کارکنان کنسولگری در موصل و راننده های کامیون  ربوده شده را سالم به کشور بازگردانند.

شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش پس از اشغال موصل در سه شنبه گذشته ۳۱ راننده کامیون ترک را نیز به اسارت گرفتند. این در حالی است که یک روز بعد، شبه نظامیان داعش با تسخیر کنسولگری ترکیه در این شهر۴۹ نفر از کارکنان و اعضای خانواده های آنان شامل کنسول ترکیه را ربودند.

تلویزیون تی آر تی ترکیه اعلام کرد ، ۱۱۳ تن از کارگران یک شرکت این کشور دیروز از نجف به ترکیه بازگشتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ قرضاوی با انتقاد از فتوای آیت الله سیستانی در ادعایی عجیب تروریستهای داعش را مردم انقلابی عراق به شمار آورد.

روحانی برجسته اهل سنت عراقی ادعای شیخ قرضاوی را درباره اوضاع عراق رد کرد.

خالد الملا رئیس جماعت علمای (اهل سنت) عراق گفت آنچه این روزها در عراق رخ داده است ناشی از خیانت تعدادی از فرماندهان نظامی و وجود محافلی است که راه را برای آنها هموار کرده اند. وی در واکنش به بیانیه اتحادیه علمای  مسلمان (اهل سنت) به ریاست شیخ قرضاوی که تحولات عراق را انقلاب توصیف کرده است گفت : «این امر منافی با حقیقت است. کسانی که در عراق مرتکب این اقدامات شده اند انقلابی نیستند بلکه اعضای داعش هستند که از چچن و قفقاز آمده اند. برخی از آنها نیز از افسران دوران صدام هستند.»

نوری المالکی خواستار کنار گذاشتن اختلافات مذهبی در عراق شد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نخست وزیر عراق خواستار دوری گزیدن از ادبیات اختلافات مذهبی در میان عراقی ها و تلاش برای حفاظت از عراق یکپارچه شد و داعش را به پاسخ سخت تهدید کرد.

المالکی گفت: آنچه اخیرا روی داد ناشی از کمبود سلاح نبوده است بلکه نیرنگ و توطئه ای از جانب طرفهایی است که ما می شناسیمشان. آنها با توطئه های خود برخی افراد را وادار به خودداری از انجام مسئولیتشان کرده اند. این مسئله مشکلاتی را در میان نظامیان به وجود آورده است.

تاکید آیت الله سیستانی بر تقویت الفت و محبت میان مردم عراق با مذاهب و قومیتهای مختلف

آیت الله سیستانی مردم عراق را به تقویت الفت و محبت در میان مردم این کشور با مذاهب و قومیتهای مختلف فراخواند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر عراقی همه مردم عراق و خصوصا ساکنان مناطقی را که تنوع مذهبی دارد به خویشتنداری و تلاش برای تقویت الفت و محبت میان خود فراخواند. آیت الله سیستانی خواستار خودداری از هرگونه گرایش طایفه ای و قومیتی شد که به بافت جمعیتی این کشور لطمه وارد می کند. ایشان همچنین خواستار خودداری از اقدامات مسلحانه شد.

انفجار تروریستی در مرکز بغداد 

خبر دیگر از عراق اینکه حمله انفجاری در  مرکز  بغداد به کشته و  زخمی شدن بیش از  چهل نفر  منجر  شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، یک عامل انفجاری ظهر  یکشنبه  خود را در  یکی از  بازارهای باب الشرجی که ویژه فروش لباس نظامی و  در  مرکز  بغداد واقع است منفجر کرد. بر  اثر  این انفجار  دوازده عراقی کشته و  ۲۹ نفر  زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131725

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر