2

مرد شماره یک ایران تاریخ ساز شد +تصویر

  • کد خبر : 131878
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

خدا را شکر می‌کنم. این موفقیت به خاطر دعای ۷۰، ۸۰ میلیون ایرانی در بازی با نیجریه بود. ما برای موفقیت تیم ملی زحمت کشدیم و خدا را شکر می‌کنم که برابر نیجریه با امتیاز از زمین خارج شدیم.

علیرضا حقیقی در دیدار با نیجریه موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد تا از این حیث منحصر به فرد باشد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای چهارمین بار در جام جهانی حضور یافته که در ۳ دوره قبلی در ۹ بازی یک برد، ۲ مساوی و ۶ باخت کسب کرده و ۶ گل زده و ۱۸ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

عکس/دروازه بان منحصربه‌فرد تیم ملی ایران

شب گذشته (دوشنبه شب) ایران دهمین بازی خود در تاریخ جام جهانی را مقابل نیجریه قهرمان افریقا برگزار کرد و موفق شد با عملکرد خوب خط دفاعی خود برای اولین بار بدون گل خورده از زمین خارج شود. این نتیجه باعث شد نام مرد شماره یک تیم ملی ایران “علیرضا حقیقی” در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شود چرا که پیش از او همه دروازه بانان نامدار ایران با گل خورده زمین بازی را ترک کرده بودند؛ ناصرحجازی در جام جهانی ۱۹۷۸ در ۳ بازی مقابل اسکاتلند (۱-۱)، پرو (۴-۱) و هلند (۳-۰) گل خورده بود، نیما نکیسا در جام جهانی ۱۹۹۸ در بازی برابر یوگوسلاوی (۱-۰) و احمدرضا عابدزاده در دو بازی برابر آمریکا (۱-۲) و آلمان (۲-۰) دروازه شان باز شده بود و ابراهیم میرزاپور هم در جام جهانی ۲۰۰۶ در برابر مکزیک (۳-۱)، پرتغال (۲-۰) و آنگولا (۱-۱) دروازه اش باز شده بود.

به گزارش مشرق، حقیقی در این خصوص گفت: خدا را شکر می‌کنم. این موفقیت به خاطر دعای ۷۰، ۸۰ میلیون ایرانی در بازی با نیجریه بود. ما برای موفقیت تیم ملی زحمت کشدیم و خدا را شکر می‌کنم که برابر نیجریه با امتیاز از زمین خارج شدیم.

باید دید اگر حقیقی در دو بازی آینده نیز دروازه بان ایران باشد به همراه دفاع خوب ایران این رکورد را حفظ خواهد کرد یا خیر؟ هرچند مقابل مهاجمان زهردار آرژانتین و بوسنی امری تقریبا محال به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر