1

محاکمه دسته‌جمعی۴۹۴ طرفدار مرسی

  • کد خبر : 132652
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲

دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که ۴۹۴ نفر از طرفداران محمد مرسی متهم به دست داشتن در تظاهرات و درگیری ها را به صورت گروهی محاکمه خواهد کرد.

تسنیم: دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که ۴۹۴ نفر از طرفداران محمد مرسی متهم به دست داشتن در تظاهرات و درگیری ها را به صورت گروهی محاکمه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری “المختصر نیوز”، دستگاه قضایی مصر امروز سه شنبه اعلام کرد که ۴۹۴ نفر از طرفداران مرسی که هم اکنون به اتهام دست داشتن در تظاهرات و خشونت های در میدان رابعه العدویه و سایر مناطق قاهره در بازداشت به سر می برند، دسته جمعی محاکمه می شوند.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه محاکمه دسته جمعی ۴۹۴ نفر از طرفداران مرسی بازداشت شده با وجود انتقادات بین المللی در ۱۶ جولای برگزار می شود.

این متهمان قرار است در ۱۶ ژوئیه به سئوالاتی درباره درگیری هایی که مقابل مسجد الفتح در مرکز قاهره رخ داده است،  پاسخ دهند.

درگیری مقابل مسجد الفتح در روزهای بعد از سرکوب خونین منجر به ۴۴ کشته و ۵۹ زخمی از جمله سربازان و ماموران پلیس روی داد و ۴۹۴ نفر به اتهام قتل، اقدام به قتل، حمل سلاح و حمله به پلیس تحت پیگرد قرار گرفته اند.

“هشام البرکات”، دادستان کل مصر پرونده ۴۹۴ متهم در خصوص حوادثه مسجد الفتح، کشته شدن پلیس در میدان رمسیس و حمله به اموال عمومی را ۲۴ فوریه گذشته به دادگاه جنایی ارجاع داد.

پس از آنکه عبدالفتاح سیسی، فرمانده سابق ارتش و رئیس جمهور جدید مصر سوم ژوئیه محمد مرسی را برکنار و دستور دستگیری او را صادر کرد بیش از ۱۴۰۰ تظاهرکننده طرفدار مرسی کشته، حدود ۱۵ هزار نفر دستگیر و صدها تن به مرگ محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره،‌ یک قاضی مصری هفته گذشته احکام اعدام ۱۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر عالی اخوان المسلمین را تایید کرد که این اقدام دستگاه قضایی مصر، واکنش های بین المللی را در پی داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132652

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر