2

کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان نوعی تبعیض است

  • کد خبر : 134133
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

نمایندگان مخالف درخواست دو فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان بر این عقیده‌اند کاهش کار کارکنان و عدم تغییر ساعت کاری کارگران و مشاغل آزاد نوعی تبعیض محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان، درخواست دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان را بررسی کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با درخواست دوفوریت طرح مذکور با بیان اینکه اصل پرداختن به مسائل معنوی مطلوب است، اظهار داشت: اصل پیشنهاد آقای رسایی خوب است اما چند نکته در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: دوفوریت این طرح با توجه به اینکه امروز یک سوم ماه رمضان سپری شده است دیگر موضوعیتی ندارد زیرا این طرح دیگر به امسال نخواهد رسید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه موافق افزایش ساعت کار کارکنان دولت هستم، تصریح کرد: اگر ما امروز به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم، باید بدانیم که فرهنگ کار در این زمینه و البته در دین ما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل من معتقدم باید به ساعت کار کارمندان اضافه کنیم.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد:‌اینکه ما بخواهیم ساعت کار کارمندان را کاهش دهیم اما ساعت کار کارگران و مشاغل آزاد آنهم با مشقت‌های کاری تغییری نکند، نوعی تبعیض است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: تغییر ساعت از لحاظ کلیت و میزان بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری قابل تغییر است و می‌تواند آن را تغییر دهند.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دیگر نماینده‌ای بود که در مخالفت با درخواست دو فوریت این طرح اظهار داشت: امروز یک سوم ماه رمضان سپری شده و تا ما بخواهیم طرح را به تصویب برسانیم و شورای نگهبان آن را تائید کند، ماه رمضان به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان با قانون اساسی مغایرت دارد، اظهار داشت: این طرح نباید دوفوریتی باشد زیرا هم با قانون اساسی مغایرت دارد و هم مدیران دستگاه‌ها می‌توانند ساعت کاری را مدیریت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر