2

نماینده تهران: برخی کارمندان اداره مالیات، از مردم درخواست رشوه می کنند

  • کد خبر : 134689
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ گفت:با افزایش بی رویه و حتی چندین برابر شدن مالیات‏ها دست بعضی از ممیزین باز شده تا با مراجعه به مؤدیان به بهانه اخذ تخفیف مالیاتی از ادارات مالیاتی، تقاضای وجوه نامشروع کنند و این مسئله بدبینی و نارضایتی مردم را دامن زده و عده‏ای سود جو منافع کلانی را به جیب می زنند.

مجتبی رحماندوست با یادآوری حضور در وزارت اقتصاد و دارایی ودر نشستی با طیب نیا در خصوص افزایش مالیات و چگونگی اخذ آن توسط سازمان امور مال اتی کشور، از وزیر توضیحاتی را خواست که در تشریح جزییات سوال خود از وزیر اقتصاد، گفت: علت خلف وعده وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تسویه مالیات های سال ۹۰ ٬افزایش بیش از ۱۶ درصد در تهران و ۱۲درصد در شهرستانها٬ پر نکردن اظهارنامه ها توسط کافی نت های دارایی و جریمه آنها توسط وزارتخانه٬ نارضایتی در میان مردم و متوسل شدن برخی از ممیزین به روشهای ناصحیح، نامشروع و کاذب برای کاستن مالیات‏های مردم چیست؟

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬با یادآوری شکایات متعدد مردم از وزارت اقتصاد و دارایی دارند مبنی بر اینکه در سال مالی ۹۱ وزارت دارایی به مؤدیان اعلام کرده که مبنای مالیات شما برابر با بخشنامه آن وزارتخانه برای مراکز استانها افزایش ۱۶ درصد و برای سایر شهرها۱۲ درصد محاسبه(یعنی اضافه به مالیات سال ۹۰) می‌شود٬ گفت: بعد از دریافت اظهارنامه‌ها٬ وجه مالیات نقدی و چک های مردم پس از وصول شدن چک‏ها، وزارت دارایی به بهانه اینکه شما جدول شماره ۸ اظهارنامه را تکمیل نکردید، خلف وعده و همه را از توافق خارج کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ گفت: متاسفانه کافی‌نت‏‌های تحت پوشش وزارت دارایی بسیاری از اظهارنامه‌ها را صفر می زدند و با مراجعه به ممیز مالیاتی نیز مردم را تشویق به صفر می کرده است.

او گفت: مشکل اساسی مؤدیان با مسئولین و ممیزین دارایی می باشد که هرکدام به سلیقه خود عمل می کنند و مردم را به بی راهه می کشانند.

رحماندوست گفت: ازدحام مردم جهت اظهارنامه گرفتن٬ مهلت کم و مراکز معدودی که انجام این وظیفه را دارند، باعث مشکلاتی شده و فرم ها بدون اطلاعات اساسی رد می شود که این امر جریمه مؤدیان مالیاتی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه افزایش بسیار زیاد و حتی چندین برابر مالیات به بهانه های نامتعارف و غیر قابل قبول، باعث ناراحتی و بدبینی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است٬ گفت: حضور در صف های ادارات مالیاتی و استماع اظهارات مؤدیان، گواه این مدعاست و متاسفانه ناسزاگویی مؤدیان مالیاتی، دستاورد عملکرد جدید سازمان نظام مالیاتی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ گفت: با افزایش بی رویه و حتی چندین برابر شدن مالیات‏ها دست بعضی از ممیزین باز شد تا با مراجعه به مؤدیان به بهانه اخذ تخفیف مالیاتی از ادارات ، تقاضای وجوه نامشروع کنند و این مسئله بدبینی و نارضایتی مردم را دامن زده و عده‏ای سود جو منافع کلانی را به جیب می زنند.

خانه ملت/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: حسب اظهارات بسیاری از مؤدیان اینان کسانی را به عنوان دلال خود به بازار روانه کرده و برای خود وجه جمع آوری می کند که در این امر بسیار موفق شده اند و در عمل به ناراضی تراشی مضاعف نسبت به نظام اقدام کرده اند.

گفتنی است؛ مجتبی رحماندوست سوال یاد شده را در حال حاضر تقدیم هیات رئیسه مجلس برای طرح در کمیسیون اجتماعی و پس از آن پاسخ‌گویی وزیر طبق روال کرده است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر