2

درخواست نماینده تهران از صدا و سیما: شب یلدا فقرا را نچزاند

  • کد خبر : 177465
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما خواست در شب یلدا به جای تبلیغ پسته و بادام و انار و هندوانه به موضوع صله رحم و دیدار خانواده ها بپردازد.

مجتبی رحماندوست در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: صدا وسیما در شب یلدا فقرا وتنگدستان را نچزاند. محرومان ولی نعمتان ما هستند. اینقدر تبلیغ پسته، بادام ، انار، هندوانه و آجیل شب یلدا را نکنید. بلکه به صله رحم، دیدار خانواده ها ،‌تعریف خاطرات و مولوی و حافظ بپردازید.

وی با اشاره به مصوبه مجلس سنای آمریکا گفت: روز گذشته شرکت تعاونی اوباما و جان کری تئاتر طنز جدیدی را اجرا کردند. اوباما قانون ویزا را امضا کرد و جان کری گفت نمی گذاریم مشکلی پیش بیاید. شایسته است که مومنان با فراست به این دام شیطانی نیفتند و از معلمین شیطان نخورند.

این نماینده مجلس پیشنهاد کرد برای حل مشکل آلودگی شهر تهران و شهرهای بزرگ به دلیل ارتباط موضوع با چند دستگاه ، مسأله به شکل قرارگاه تاکتیکی و فرماندهی اداره شود.

رحماندوست با استقبال از تشکیل ستاد امر به معروف ونهی از منکر بعد از ۳۷ سال گفت: حق مردم برای امر به معروف ونهی از منکر نسبت به مسئولان و مقامات که در قانون اساسی و قوانین عادی به رسمیت شناخته شده بسیار مهم است . این هم یک تکلیف قانونی و شرعی است و ضروری است به انواع روش‌ها مانند انتشار نامه سرگشاده و دیگر روش های معقول و مناسب ، نهی از منکر و امر به معروف نسبت به مسئولان ادامه یابد.

وی با اشاره به تعداد زیاد علاقمندان به تحصیل دانشگاهی در بین خانم ها و تمایل به تحصیل در دانشگاه های تک جنسیتی خواستار تشکیل یک دانشگاه تک جنسیتی در هر استان شد.

ایسنا/این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکل ترافیک پایتخت نیز یادآور شد: مسئولان وزارت کشور وپلیس راهور به صورت ناشناس پشت فرمان یک خودروی سواری بنشینند و در خیابان های تهران خصوصا در منطقه ۱۲ رانندگی کنند و ببینند درصد کمی از متخلفین موتورسوار چه بلایی سر مردم می آورند.

این نماینده جانباز مجلس اضافه کرد:‌متاسفانه صدای استغاثه بسیاری از جانبازان و ایثارگران برای تامین دارو و درمان بلند است و دستور پرداخت در خزانه مانده است.

رحماندوست با اشاره به اختصاص وام ۲ هزار میلیارد تومانی خودرو گفت که چرا این وام برای ازدواج و اشتغال و تحریک صنایع اشتغالزا اختصاص نیافته است.

رحماندوست در پایان همچنین از عدم پرداخت حقوق رزمندان معسر علیرغم مصوبه قانونی انتقاد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر