3

تغییر مدیریت سازمان امور مالیاتی به نفع وزارت اقتصاد است

  • کد خبر : 176752
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۱۰

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از این تغییر مدیریت در رأس سازمان امور مالیاتی استقبال می‌کنم و این کار را به نفع وزارت اقتصاد و دارایی می‌دانم.

 

رحماندوست

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: چندی پیش وزیر اقتصاد برای پاسخگوی به سؤال بنده در خصوص چگونگی اخذ مالیات از اصناف، در صحن علنی مجلس حضور یافت که در آن جلسه بنده از تریبون مجلس رسماً خواستار تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شدم.

وی ادامه داد: اکنون که زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی به گوش می‌رسد، از این تغییر مدیریت در رأس سازمان امور مالیاتی استقبال می‌کنم و این کار را در راستای منافع این سازمان و در مرحله بالاتر به نفع وزارت اقتصاد و دارایی می‌دانم.

این نماینده مجلس بر همین اساس تصریح کرد: برای بروز دادن هنرهای مدیریتی یک فرد شش سال، فرصت کافی و حتی زمان زیادی است و اگر مدیریت فعلی این سازمان هنری داشت، تاکنون بروز داده بود.

رحماندوست در ادامه گفت: متأسفانه عملکرد مدیریت فعلی سازمان امور مالیاتی را موفق ارزیابی نمی‌کنم و اعتراض اصناف مختلف را دلیل بر این عدم موفقیت می‌دانم لذا با بررسی همه جوانب و با برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدم که تغییر مدیریت این سازمان می‌تواند، مفید باشد. از همین رو از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس خواستم که این تغییر صورت پذیرد.

وی در خصوص وضعیت اخذ مالیات از اصناف تصریح کرد: با افزایش ناگهانی مالیات، گرفتن رشوه از طرف برخی ممیزان مالیاتی رواج بیشتری یافته و حوزه فساد و رشوه در سازمان مالیاتی در حال توسعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: با افزایش بی رویه و حتی چندین برابر شدن مالیات‌‏ها دست بعضی از ممیزین و مأموران مالیاتی باز شده تا با مراجعه به مؤدیان به بهانه اخذ تخفیف مالیاتی از ادارات مالیاتی، تقاضای وجوه نامشروع کنند و به تبع آن عده‌‏ای سودجو منافع کلانی را به جیب بزنند که امیدوارم مدیریت جدید بتواند این رفتارهای غیراخلاقی و خلاف قانون را اصلاح کند.

رحماندوست در پایان گفت: عدم وجود زیرساخت برای دریافت ارزش افزوده از مشتری و فشار به تولیدکنندگان و وارد کنندگان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به جای گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کنندگان، معضل دیگری است که مدیریت جدید سازمان باید به صورت جدی برای آن چاره‌ای بیندیشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر