0

رژیم صهیونیستی با وجود حمایت قدرت‌های بزرگ در غزه شکست خورد

  • کد خبر : 138134
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: رژیم اشغالگر قدس که تمام قدرت‌های سیاسی و اقتصادی او را حمایت می کردند در مقابل رزمندگان مقاومت شکست خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته و در کنار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: این روزها مصادف با حادثه تاریخی غزوه حمراءالاسد است.

وی ادامه داد: در این جنگ پیامبر پرچم را به دست امیرالمومنین با وجود ۹۰ زخم کاری داد و ما به عنوان فرزندان امیرالمومنین وارثان این ایستادگی هستیم.

وی افزود: ما در مقاومت وارثان غزوه حمراء الاسد هستیم و ما میراث بر حرکتی هستیم که می گویند، خدا ما را کافی است.

آیت‌الله علم الهدی گفت: علت اینکه در هر نقطه ای در خط، مقاومت می‌ایستد و چشم به ایران دارد این است که  پیامبر در غزوه الاسد پرچم را به علی(ع) دادند و ما فرزند همین علی هستیم و مقاومت شکست پذیر نیست چون علی شکست پذیر نیست.

از دشمن نترسید و خود را کوچک نشمارید

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار سفرا، افزود: مقام معظم رهبری دراین دیدار سه اصل را بیان کردند. اصل اول این است که از صلابت دشمن نترسید اصل دوم می گوید به اسلام، انقلاب و این نظام ایمان داشته باشید و اصل سوم این است که به خودتان اطمینان داشته باشید  و خود را در مقابلب دشمن ناتوان نشمارید.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به جنگ اسرائیل علیه فلسطین گفت: در این جنگ کار به جایی رسید که که اسرائیلی که تمام قدرت‌های سیاسی و اقتصادی او را حمایت می کردند در مقابل رزمندگان مقاومت شکست خورد.

وی افزود: در این جنگ فرمانده نیروی هوایی اسرائیل که قوی ترین نیروی نظامی ارتش اسرائیل است از سمت خود عزل شد و حتی در ارتش نظامیان پا به فرار می گذاشتند.

این عضو مجلس خبرگان به مذاکرات اخیر حماس اشاره کرد و گفت: آنان در میز مذاکره مجبور شدند حصر غزه را بردارند اما در لفظ مشکل دارند.

وی گفت: آنان می گویند ما گذرگاه رفح را باز می‌کنیم در حالی که شکستن محاصره دریا مهم تر است.

آیت الله علم الهدی این شکست و ذلت را به آمریکا به عنوان حامی بزرگ اسرائیل نسبت داد و گفت: ما با مقاومت به این پیروزی رسیدیم چون امروز میراث داران امیرالمومنین پرچمدار این مقاومت در دنیای اسلامند.

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته و درکنار مرقد مطهر امام رضا(ع)گفت: برای تربیت دینی، دو چالش در خانواده‌ها وجود دارد؛ چالش اول، چالش در منبع و مرجعیت تربیت دینی است و چالش دوم درواقع آسیب در مرحله اجرای روش‌های تربیت دینی است.

امام جمعه مشهد گفت: از دیدگاه اسلام مرجعیت تربیت دینی با والدین است و متولی تربیت دینی فرزند، پدر و مادر است وحق پدر بر فرزند این است که برای وی نام نیکو انتخاب کندواو را نیکو تربیت سازد

ایشان با ذکرحدیثی از پیامبر اسلام گفت: هیچ پدری به فرزند خودش عطیه و اهدایی بالاتر از این نمی تواند بدهد که ادب نیکو و تربیت کامل به او هدیه داده باشد

رسانه، مهد کودک‌ها و مدارس، دو چالش در تربیت دینی

خطیب نمازجمعه مشهد در بخشی از سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه گفت: دو چیز وجود دارد که تولیت پدر و مادر را در جریان تربیت دینی فرزند دچار چالش می‌کند؛ اول وجود مهدها و مدرسه‌ها و دوم وجود رسانه است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: چیزی که امروز در جامعه ما رسم است، بهترین مدارس که به نام غیرانتفاعی شناخته می شوند و مرجعیت تربیت فرزند را برعهده می گیرند، بچه ها را با اینترنت آشنا می کنند.

وی گفت: این بچه همچون بچه رهاشده نه‌ تنها در یک کوچه بی‌سروته و خیابان آلوده بلکه در یک محیط بی‌سر و تهی که با انواع و اقسام گرفتاری‌های اخلاقی، اجتماعی و مفاسد اخلاقی سر و کار دارد، این بچه که در سن ۸، ۱۰ و دوازده‌ سالگی قرار دارد، دیگر برای تولیت تربیتی پدر و مادر جایی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد گفت: این رویکرد برخلاف اسلام است زیرا دین گفته است که بچه ها تا سن ۲۱ سالگی و اوایل جوانی تحت تاثیر تربیت پدر و مادر باید باشند.

آسیب رهاسازی کودک درفضای مجازی زیاداست

امام جمعه مشهد، رها کردن یک بچه معصوم در فضای مجازی را به رها کردن بچه ای در یک فضای آلوده و دست افراد آلوده تشبیه کردند و ادامه داد: رها کردن فرزند در اینترنت بدون کنترل مانند این است که بچه ای را از شب تا صبح بیرون بفرستیم و آن کودک با هر کسی رفیق بشود.

ایشان تأکید کردند: بنده نمی‌خواهم بگویم اینترنت را از نظر توسعه علمی و شئون آموزشی نباید در اختیار بچه قرار دهیم و لازم نیست، این حرف را نمی‌زنیم، گاهی از اوقات وقتی ما برخی مسائل و مفاسد را از یک بعد بحث می‌کنیم، برخی جریان‌های آلوده، سوءاستفاده‌چی می‌آیند از یک‌طرف دیگر مسئله را سوژه عملیات روانی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر