1

انبوه تولیدات داخلی در زمینه ساخت قطعات خودرو

  • کد خبر : 138335
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

اختصاصی:درصد بالایی از تولیدات قطعات خودرو، داخلی بوده که این از توان بالای تولید کنندگان حکایت دارد و میزان بسیار اندکی از واردات، با دلار ۳۷۰۰ تومانی صورت گرفته که در افزایش قیمت به میزان کمی نقش داشته است.

بازوی توانمند تولید کنندگان داخلی به کاهش قیمت کمک خواهد کرد

قاضی پور گفت:

درصد بالایی از تولیدات قطعات خودرو، داخلی بوده که این از توان بالای تولید کنندگان حکایت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری افق اظهار داشت: با وجود مخالفت های دولت و مجلس در افزایش قیمت خودروهمواره سه عامل در این امر نقش به سزایی داشته که اگر با ان ها مقابله گردد، شاهد کاهش قیمت خودرو تا سقف ۳۰ درصد خواهیم بود. عامل اول عدم خرید مصرف کننده ها از کارخانه یا شرکت مادر است که افزایش ۵ تا ۷ میلیونی قیمت خودرو توسط شرکت های فرعی را به دنبال خواهد داشت. مورد بعد عدم فروش شرکت های زیان ده و علت آخر عدم مطالبه ی بدهی ها است، که این سومدیریت هزینه ی کلانی را بر دوش مصرف کننده ها قرار داده است.

وی در ادامه افزود: تنها زمانی قدرت سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت که بدهی های مالی تسویه و سهام ها در بانک ها فروخته شود.

این عضو کمیسیون در پاسخ به سوال، مبنی بر این که چند درصد از قطعات خودرو وارداتی است، تصریح کرد: درصد بالایی از تولیدات قطعات خودرو، داخلی بوده که این از توان بالای تولید کنندگان حکایت دارد و میزان بسیار اندکی از واردات، با دلار ۳۷۰۰ تومانی صورت گرفته که در افزایش قیمت به میزان کمی نقش داشته است.

قاضی پور در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری با نقدینگی رابطه مستقیم دارد. نقدینگی بیشتر افزایش خرید را به دنبال دارد و منجر به کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر