3

یکه زارع : هر ۶ ماه یک محصول جدید و یک محصول فیس لیفت عرضه می کنیم

  • کد خبر : 144511
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، از نیمه دوم سال ۹۴ هر شش ماه یک محصول جدید و یک محصول فیس لیفت شده و هر سه سال نیز خانواده موتور جدیدی را به بازار عرضه خواهیم کرد.

مهندس هاشم یکه زارع، ‌در مراسم آغاز تولید پژو ۲۰۶ تیپ دو با موتور تی.یو.۳ ساخت داخل ضمن بیان این که طراحی پلتفرم بر پایه قوای محرکه داخلی در دستور کار ایران خودرو قرار دارد افزود: اولین پلتفرم با قوای محرکه خودمان به زودی در دسترس خواهد بود و ظرف دو سال دیگر نیز پلتفرم جدیدی بر روی کلاسC و D معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تعیین نوع و تیراژ محصول تولیدی بنابر سفارش واحد بازاریابی و فروش ایران خودرو خبر داد و گفت: محصولات تولیدی براساس خواست و نیاز مشتریان و بازار به تولید خواهد رسید.

وی این امر را نتیجه به روز رسانی تحویل خودرو به مشتریان دانست و گفت: به دلیل به روز رسانی تحویل، میزان جریمه دیرکرد در سال جاری به میزان زیادی نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش داشته است. وی افزود: درحال حاضر به جز خودروی دنا که چند روز آینده به تولید انبوه خواهد رسید، تعویق در تحویل خودروها کم تر از دوهزار دستگاه است.

یکه زارع افزایش سرمایه گذاری در شرکت های قطعه ساز و افزایش اشتغال در ۸۰۰ شرکت قطعه ساز ایران خودرو را از نتایج افزایش فعلی تولید دانست و تاکید کرد: تیراژ ‌تولید دیگر برای مدیریت ایران خودرو در اولویت قرار ندارد و امسال سالی است که ما به کیفیت، صادرات، خدمات پس از فروش و توسعه محصول توجه خواهیم کرد.

خودروسازی و تحریم

مهندس یکه زارع به تحریم های تحمیل شده به خودروهای تجاری از سال ۸۹ و خودروهای سواری از سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود پشتوانه های قوی و عدم استقلال در طراحی و ساخت با مشکلات زیادی مواجه شدیم و در سال ۹۱ و ۹۲ با کاهش شدید تولید خودرو در کشور روبرو بودیم. البته مشکلاتی نیز از سوی برخی نهادهای داخلی بر صنعت خودرو تحمیل شد که تاثیر تحریم های خارجی را بیشتر کرد.

یکه زارع، ایستادگی دربرابر مشکلاتی مانند تحریم دوباره از نتایج این اقدامات دانست و تصریح کرد: برنامه های ایران خودرو بدون توجه به تحریم و با تکیه بر توان داخلی است و با این اقدامات دیگر تولید دچار چالش نخواهد شد.

مهندس یکه زارع گفت: در یک سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی به نظام بانکی را کاهش داده ایم که از نتایج این امر کاهش هزینه های مالی و به تبع آن افزایش سود و در نهایت منتفع شدن سهامداران،‌ مشتریان و کارکنان به عنوان ذی‌نفعان اصلی ایران خودرو است.

رونق تولید

یکه زارع در ادامه افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام شد از مهر سال گذشته تولید رونق گرفت و تقریبا شش ماهه دوم سال گذشته به میزان دوبرابر شش ماه اول سال تولید صورت گرفت. وی تصریح کرد: از شروع امسال تولید ناقص در ایران خودرو نداشته ایم و همه خودروها به صورت کامل از خط تولید خارج می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عبور ۱۶ درصدی ایران خودرو از برنامه ابلاغ شده تولید از سوی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت خبر داد.

وی افزود: برنامه داخلی به همت کارگران و کارکنان ایران خودرو، تعداد ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده که از این برنامه نیز به میزان دودرصد عبور کرده ایم.

تولید با توان داخلی

مدیرعامل ایران خودرو از شرکت های قطعه ساز به دلیل همکاری و همراهی با شرکت ایران خودرو تقدیر کرد و گفت: از میانگین تولید دوهزار و ۷۰۰ خودرویی که قبلا انجام می شد، تولید ۹۰۰ دستگاه از آن به صورت مونتاژ سی کی دی و هزار و ۱۸۰۰ دستگاه نیز بردوش قطعه سازان داخلی بوده است، اما تولید روزانه بیش از دوهزار و ۴۰۰ دستگاه فعلی کاملا توسط سازندگان داخلی صورت می پذیرد.

مهندس یکه زارع رابطه برد-برد و سرمایه گذاری این شرکت ها در ایران را اساس ارتباط با خودروسازان خارجی دانست و گفت: همکاری ما با شرکت های خارجی مانند رویه های قبل نخواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: پس از رهنمودهای ایشان، صادرات را در اولویت فعالیت های خود قرار دادیم تا محصول با برند ایران خودرو، قوای محرکه ملی و کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی را صادر کنیم و از این طریق باعث و ارز آوری و سود آوری برای اقتصاد کشور شویم.

وی تاکید کرد:‌طراحی و تولید موتور با استاندارد یورو ۵ را آغاز کرده ایم تا در حضور در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.

تولید با خود کفایی بسیار بالا در ایران خودرو

جمشید حیدرکندری،‌معاون موتورسازی ایران خودرو نیز در سخنانی درباره روند ساخت و خودکفایی موتور تی.یو.۳ توضیحاتی ارایه کرد. وی از مسوولان دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان پشتیبان یاد کرد و گفت: با عنایت ها و حمایت هایی که از صنعت خودرو داشتند، باعث شدند تا ما هم مانند سرباز در سنگر تولید خدمت کنیم. وی گفت: با اعمال تحریم های خارجی ما توان تولید خودروی ۲۰۶ که محبوبیت بسیار خوبی در بازار داشت را از دست دادیم.

کندری افزود: نیروها و کارشناسان و سازندگان ایران خوردو بیکار ننشستند و در این فاصله دست به دست هم دادند و در یک فرآیند زمانی دو ساله با تمام توان کار فوق العاده فنی و مهندسی پیچیده ای را انجام دادند و به جرات می توان ادعا کرد که درحال حاضر شرکت عظیم ایران خودرو توان تولید خودرو با ساخت داخل بسیار بالا را به کمک کارکنان و سازندگان را دارد.

کندری به رفع مشکلات در تولید قطعات موتور اشاره کرد و گفت: مشکل ریخته گری حل شده و ما توان تولید قطعات چدنی را داریم،‌مشکل تولید آلومینیوم و قالب سازی حل شده و قطعه سازان می توانند اجزای موتور را طراحی و تولید کنند، مشکل سیستم های الکترونیک (EMS) حل شده و سازندگان داخلی به کمک طراحان داخلی شرکت ایران خودرو توان لازم را برای تولید این سیستم ها را دارند.

کندری دستاوردهای ایران خودرو را پاسخی به تحریم کنندگان دانست و گفت: ما موفق شدیم با کم ترین امکانات ممکن به خودکفایی دست یابیم. وی افزود: قبل از این موتور ای.اف.سون نیز با تولید ۱۰۰ درصدی داخلی به تولید انبوه رسیده است.

معاون موتورسازی ایران خودرو تولید موتور کم مصرف تی.یو.۳ برای محصول ۲۰۶ را موفقیت بزرگی برای صنعت کشور برشمرد و گفت: با تولید این موتور با ارزبری هزار یورویی توانستیم به خودکفایی با درصد بالا در تولید محصول ۲۰۶ دست یابیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر