1

زن فرمانده که در کوبانی بر مردنماهای داعش فائق آمد +تصویر

  • کد خبر : 144665
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

وی در بیانی که توسط رسانه های کردی منتشر شده است، از کشته شدن ۳۰ نیروی زن در ۲۵ روز گذشته در جبهه های نبرد علیه داعش سخن می گوید.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: ” مایسا عبدو ” فرمانده ارشد که در گروه های مسلح کردی به نارین آفرین معروف است، از مشارکت ۵ هزار زن در مناطق کردنشین سوریه خبر داد. میسا عبدو اقدام زنان برای دفاع از سرزمین خود را افتخار و شرف می داند و عشق شهادت در راه خدا زنان را به میدان جنگ کشانده است.

جام/این روزنامه بین المللی در ادامه نوشت: وی در بیانی که توسط رسانه های کردی منتشر شده است، از کشته شدن ۳۰ نیروی زن در ۲۵ روز گذشته در جبهه های نبرد علیه داعش سخن می گوید. مایسا عبدو استفاده از سلاح سنگین و دیگر اسلحه را ویژه مردان نمی داند بلکه زن و مرد توانایی استفاده از همه انواح سلاح را دارند.

مایسا عبدو در کنار فرمانده ارشد محمود برخدان در حال فرماندهی یگان های کردی مبارزه با داعش است. این زن در طول ۲۵ روز مبارزه با داعش در اجرا کردن طرح های عملیاتی علیه گروهک تروریستی داعش در حال همکاری با دیگر فرماندهان گروه های مسلح کردی است.

وی در ادامه بیان کرد: تروریست های داعش بیشتر از زنان کرد واهمه دارد تا مردان؛ چرا که زنان می توانند اهدفی در جبهه ها محقق کنند که مردان به خاطر مسائل امنیتی قادر نیستند آنها را به انجام برسانند.

به گفته رامی عبدالرحمن، دیده‌بان حقوق بشر در سوریه، بخش اعظم عملیات‌های نظامی علیه داعش در کوبانی توسط آفرین طرح‌ریزی شده‌‌اند و با فرماندهی وی اجرا می‌شوند.

مایسا عبدو فعال در زمینه های اجتماعی و سیاسی در کوبانی است که بعدها به یگان های ویژه حمایت از کردها ملحق شد. وی در کنار برادران و خویشاوندانش در خط مقدم مشغول مبارزه علیه داعش است. این فرمانده ارشد از حضور ۵۰۰ نیروی زن در جبهه های کوبانی خبر می دهد. یگان های ویژه زنان کرد از ۳۱ فرمانده ارشد زن تشکیل می شود که مایسا عبدو یکی از آن هاست.


مایسا عبدو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144665

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر