1

یارانه مهر واریز و قابل برداشت شد

  • کد خبر : 144679
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

اما با وجود ثبت نام مجدد در مرحله دوم و انصراف حدود ۲٫۵ میلیون نفری باز هم حداقل ۷۳ میلیون نفر همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را خواهان شدند و دریافتی آن ها از سال ۱۳۸۹ ادامه دارد که به تدریج تعدادی از جاماندگان ثبت نام، زوج های جوان و اخیرا نوزادان متولد سال جاری نیز به این جمع اضافه شدند.

با واریز چهل و چهارمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در ماه جاری، رقم دریافتی هر متقاضی به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.
به گزارش ایسنا، در حالی ۴۶ ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد که هر یارانه بگیر در این مدت طی چهل و چهار مرحله چهل و شش یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت کرده است که دو یارانه در مراحل ابتدایی اجرای فاز اول به صورت ادغام در ماه دیگر پرداخت شد.
در حالی تا پایان فاز اول هدفمندی یارانه ها در فروردین ماه سال جاری در مجموع حدود ۱۳۴ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در هر ماه بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان بین ۷۶ میلیون نفرپرداخت شد که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی نزدیک به ۹۵ هزار میلیارد تومان بوده و طبق قانون باید تنها ۵۰ درصد آن یعنی حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص می یافت؛ بنابراین با پرداخت همگانی، دولت برای تامین کسری بودجه حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت و ۵۷۰۰ میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی استقراض کرد.
اما با وجود ثبت نام مجدد در مرحله دوم و انصراف حدود ۲٫۵ میلیون نفری باز هم حداقل ۷۳ میلیون نفر همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را خواهان شدند و دریافتی آن ها از سال ۱۳۸۹ ادامه دارد که به تدریج تعدادی از جاماندگان ثبت نام، زوج های جوان و اخیرا نوزادان متولد سال جاری نیز به این جمع اضافه شدند.
این درحالی است که در پایان سه ماهه ابتدایی امسال و با گذشت دو ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گزارش نوبخت – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور – از منابع و مصارف هدفمندی نشان داد که در این مدت ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به متقاضیان پرداخت شده که در مقابل کسب ۶۲۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی کسری منابع برای پرداخت ۴۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از محل خزانه عمومی طبق مجوز قانون بودجه برداشت شده است که بیانگر هزینه حداقل ۳۵۰۰ تومانی پرداخت نقدی در هر ماه خواهد بود.
براین اساس علی رغم تاکید دولت برای غربالگری یارانه بگیران، تاکنون یارانه هیچ متقاضی قطع نشده و هر فردی که از ابتدای اجرای قانون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته حدود ۲٫۱ میلیون تومان یارانه دریافت کرده است.
یارانه نقدی ماه جاری ساعت ۲۴ یکشنبه – بیستم مهر – و دو روز زودتر از موعد معمول هر ماه(بیست و دوم ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و اکنون قابل برداشت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144679

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر