2

فجر غروب استیلی یا…

  • کد خبر : 14729
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷

در حساس‌ترین بازی امروز، ‌پرسپولیس، پس از باخت در دربی ‌و تغییراتی که در پی آن داشته، ‌به مصاف فجر سپاسی ‌در شیراز می‌رود. نفت آبادان از تراکتورسازی تبریز و نفت تهران از ملوان بندر انزلی پذیرایی می‌کنند. فولاد خوزستان به مصاف صبای قم می‌رود و داماش و راه آهن در گیلان با هم مصاف […]

در حساس‌ترین بازی امروز، ‌پرسپولیس، پس از باخت در دربی ‌و تغییراتی که در پی آن داشته، ‌به مصاف فجر سپاسی ‌در شیراز می‌رود. نفت آبادان از تراکتورسازی تبریز و نفت تهران از ملوان بندر انزلی پذیرایی می‌کنند. فولاد خوزستان به مصاف صبای قم می‌رود و داماش و راه آهن در گیلان با هم مصاف می‌دهند و شهرداری تبریز در خانه با شاهین بوشهر بازی می‌کند.

بعد از باخت در دربی، ‌اعتراض‌های هواداران پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری شد و شاید همین مسئله و عدم حضور کاشانی برای پاسخگویی بود که باعث شد هیئت مدیره و سپس مدیرعامل پرسپولیس بعد از مدت‌ها، ‌انتخاب و معرفی شوند تا داستان این تیم با سرپرست موقت به سرآید.
تغییرات ایجاد شده در پرسپولیس اگر چه هنوز به نیمکت این تیم و کادر فنی آن نرسیده اما به اندازه‌ای هست که بتواند این تیم را در روند نتیجه‌گیری هم دچار تغییر و تحول کند. اما باید دید این شوک می‌تواند مثبت باشد و پرسپولیس را از ناکامی‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند نجات دهد یا قرار است این ناکامی‌ها تا ایجاد تغییرات در کادر فنی تیم ادامه داشته باشد.
سرخپوشان امروز ساعت ۱۸:۳۰ در حالی به مصاف فجر سپاسی می‌روند که چند نام آشنا چون علی پروین که بار دیگر به این تیم بازگشته‌اند را در کنار خود دارند. علی پروین از فردای روزی که به عنوان عضو هیئت مدیره پرسپولیس انتخاب شد، ‌درتمرینات این تیم حضور پیدا کرد و سعی کرد تجربیات خود را به تیم منتقل کرده و بازیکنان را از لحاظ روحی آماده ادامه بازی‌های لیگ کند اما امروز مشخص می‌شود تلاش‌های اسطوره قرمزها در طول این چند روز کارگر بوده یا پرسپولیس آنقدر بیمار است که به زمانی بیشتر برای بهبود نیاز دارد.
حریف امروز سرخپوشان تیمی ‌است که بعد از یک سال دوری، ‌مجدداً توانسته در سطح اول فوتبال کشور حضور یابد. ‌تیمی ‌آشنا برای سرخپوشان است. فجر همواره یکی از تیم‌های دردسرساز برای پرسپولیس بوده که سرخپوشان را چه در آزادی و چه در حافظیه به دردسرانداخته اما با این تفاوت که فجر با هدایت غلام پیروانی گربه سیاه پرسپولیس بوده و امروز اما نیمکت این تیم را کلانتری در اختیار دارد و خبری از شاه غلام نیست و بعید نیست این تغییرات در دو تیم، ‌باعث شود یک بازی متفاوت از پرسپولیس و فجر را شاهد باشیم.
از طرفی این شاید آخرین فرصت‌های استیلی در پرسپولیس باشد. بی‌شک نفرات جدیدی که در باشگاه روی کار آمده‌اند، ‌با این مربی‌ موافق نیستند و این یعنی شمارش معکوس برای استیلی آغاز شده و اگر او نتواند از بازی با فجر هم نتیجه بگیرد، ‌این شمارش تسریع بخشیده می‌شود. در حالی که موفقیت در این بازی می‌تواند در زمان ایجاد تغییر در کادر فنی پرسپولیس، ‌وقفه ایجاد کند و این یعنی فرصتی طلایی برای استیلی.
در ادامه بازی‌های امروز، راه آهن، ‌ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه عضدی رشت، ‌به مصاف داماش می‌رود. تیمی که ‌از ترکش‌های اختلاس معروف در امان نمانده و ‌این روزها در آستانه انحلال قرار دارد. ضمن اینکه بعد از آخرین شکست داماش که برابر سپاهان بود، ‌کادر فنی این تیم تغییر کرد و قاسم پور، ‌جای دینورزاده را گرفت و بازی با راه آهن، ‌اولین تجربه داماش با سرمربی‌جدید است و به همین دلیل این بازی برای داماشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت اما دو طرفه است. خصوصاً که شاگردان دایی طبق عادت هفته قبل هم مساوی کردندو ادامه این روند می‌تواند برای دایی و شاگردانش ناخوشایند باشد.
نفت تهران که این روزها شرایط خوبی‌دارد و تیم چهارم جدول است، ‌ساعت ۱۷:۳۰ امروز، ‌در ورزشگاه دستگردی به مصاف ملوان می‌رود. نفت هفته قبل از سد تراکتور گذشت اما ملوان به نفت آبادان باخت تا به رتبه سیزدهم جدول سقوط کند و پورغلامی امروز به دنبال جبران است. اما فرکی ثابت کرده به راحتی از خیر امتیازهایش، ‌خصوصاً امتیازهای بازی‌های خانگی خود نمی‌گذرد و این می‌تواند جدال این دو تیم را زیبا و دیدنی کند.
یکی از بازی‌های دیدنی امروز، ‌دیدار دو تیم صبای قم و فولاد خوزستان است که ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود، ‌ویسی که سال‌ها به عنوان مربی‌در فولاد کار کرده، ‌امروز به عنوان مربی‌صبا، ‌مقابل تیم سابقش می‌ایستد. صبا اکنون با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال رتبه دوم جدول را دراختیار دارد و در صورتی که بتواند امروز ششمین برد این فصل خود را کسب کند، ‌با توجه به اینکه استقلال فردا بازی دارد، ‌می‌تواند بعد از چهار هفته، ‌حداقل برای یک روز هم که شده، ‌به صدر جدول بازگردد. این در حالی است که فولاد مثل هفته قبل و بازی برابر شهرداری که به تساوی بدون گل به پایان رسید، ‌چندان دلچسب‌بازی نکند. شاهین بوشهر بعد از تساوی یک – یک هفته قبل برابر ذوب آهن، ‌سقوطی چهار پله‌ای در جدول رده‌بندی داشت و ادامه این روند نتیجه خوبی‌برای شاگردان درخشان ندارد. این تیم امروز باید ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف شهرداری برود؛ تیمی ‌که هفته قبل همچون تیم مهمان مساوی کرده و اکنون تیم چهاردهم جدول است.
شهرداری در جدول از شاهین پایین‌تر است اما در خانه، ‌تیمی‌ سرسخت برای حریفان به حساب می‌آید و می‌تواند امروز شاگردان درخشان را به چالش بکشد.
آخرین بازی امروز ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه تختی آبادان و بین دو تیم صنعت نفت و تراکتورسازی برگزار می‌شود. امیرقلعه‌نویی که از باخت هفته قبل برابر نفت تهران هنوز شاکی است، ‌می‌رود که با شکست نفت در خانه، ‌امتیاز از دست رفته را حبران کند و خود را به صدر جدول برساند. اما لازمه این کار گذشتن از سد شاگردان شاه‌غلام است. مربی‌ای ‌که هفته قبل نشان داد تیمش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اگر دچار بدشانسی نشود. و با توجه به اینکه بازی امروز این دو تیم در آبادان برگزارمی‌شود، ‌قلع‌ نویی کاری بس دشوار برای کسب به امتیاز بازی دارد.

دنیا حیدری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر