1

بیل گیتس، همچنان نفر نخست ثروتمندترین مردان آمریکا+تصاویر

  • کد خبر : 15022
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

به گزارش «تابناک»، در این گزارش که علاوه بر نام و رتبه، میزان ثروت این افراد نیز آورده می شود، «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت، همچنان ثروتمندترین مرد آمریکاست.   بیل گیتس همچنان اول  بنا بر گزارش سالانه مجله آمریکایی «فوربس»، بیل گیتس در میان چهارصد فرد ثروتمند در آمریکا، بیشترین دارایی را دارد.  ثروت […]

به گزارش «تابناک»، در این گزارش که علاوه بر نام و رتبه، میزان ثروت این افراد نیز آورده می شود، «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت، همچنان ثروتمندترین مرد آمریکاست.

  بیل گیتس همچنان اول
 بنا بر گزارش سالانه مجله آمریکایی «فوربس»، بیل گیتس در میان چهارصد فرد ثروتمند در آمریکا، بیشترین دارایی را دارد.
 ثروت گیتس با پنج میلیارد دلار افزایش در مقایسه با پارسال به پنجاه و نه میلیارد دلار رسیده است. بیل گیتس و بافت (نفر دوم) تا کنون دو بار جای خود را در صدر این فهرست عوض کرده‌اند.

 

بیل گیتس که قطعا نیاز به معرفی ندارد، همان مالک معروف شرکت مایکروسافت و طراح نخستین سیستم عامل ویندوز است که به دلیل اقبال عمومی جهانی و بی‌رقیب از این برنامه کاربرپسند و بروز رسانی نسخه‌های متعدد آن، به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد و تا همین چند سال پیش، در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار داشت.

هم‌اکنون گیتس پس از «کارلوس اسلیم» مکزیکی، دومین ثروتمند جهان است و گاه جای خود را به نفر بعدی یعنی «وارن بافت» می‌‌دهد.

بیل گیتس در کنار ثروت فراوانش، فردی معناگرا و اندیشمند است. او چند وقت پیش، تنها فرد ثروتمندتر از خود را یک جوان سیاه پوست آمریکایی معرفی کرد که خود را مدیون وی می‌داند.

وی همچنین در یک سخنرانی در دبیرستانی، هفت نکته را به دانش‌آموزان توصیه کرد، چرا که بر این باور بود این نکات در مدارس آموزش داده نمی‌شود؛ اما این سخنان، نشان‌دهنده عمق نگرش کسی بود که نیازی ندارد، خود را به جای افراد کم بضاعت بگذارد و بیندیشد!

این هفت اصل عبارت بودند از:

۱ ـ در زندگی، همه چیز عادلانه نیست؛ بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.
۲ ـ دنیا به عزت نفس شما اهمیتی نمی‌دهد. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که پیش از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.
۳ ـ پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب، پیش از آن‌که بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.
۴ ـ اگر گمان می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباهید. پس از استخدام، متوجه خواهید شد که رئیس شما، خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.
۵ ـ آشپزی در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار یک فرصت بود.
۶ ـ اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را سرزنش نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
۷ ـ پیش از آنکه شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می‌رسند، ملال‌آور نبودند.

بیل گیتس متخلف!

بیل گیتس البته به مانند همه جوانی هم کرده و این عکس بابت دستگیری در پی تخلف رانندگی از وی ثبت شده است:

جایگاه دوم؛ وارن بافت نابغه اقتصادی

 پس از گیتس، جایگاه دومی متعلق به وارن بافت با سی و نه میلیارد دلار دارایی است. وی که به نابغه اقتصادی شهرت دارد، افزون بر ثروت خود، به دلایل بسیاری از جمله تألیف کتاب‌های متعدد و فعالیت عام‌المنفعه از شهرت جهانی برخوردار است.

در این باره پیشتر در خبری با نام ثروتمند ترین مرد جهان، سکوی پرتاب اوباما، شرح کاملی درباره او نوشته بود.

جایگاه سوم و غول اوراکل

همچنین «لاری ایلیسون»، رئیس شرکت اوراکل با سی و سه میلیارد دلار، سومین فرد ثروتمند آمریکایی است.

لاری الیسون ۶۶ ساله، موسس کمپانی نرم‌افزاری اوراکل است؛ نرم‌افزار اوراکل، بزرگترین نرم افزار پایگاه داده در دنیاست که بیشتر شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف دنیا از آن برای ثبت داده‌ها بهره می‌گیرند. وی به همراه همسرش در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند و دارای دو فرزند است.

وی در اوراکل از رقبای سرسخت و شکست‌ناپذیر مایکروسافت و IBM به شمار می‌رود و شاید جداول زیر، به خوبی نشان‌دهنده توان وی به عنوان یک مدیر اقتصادی در رشد مجموعه تحت مدیریت خود و نیز عبور از رقبا باشد، به گونه‌ای که کارشناسان مالی اوراکل، امکان برگزیدن جانشینی برای وی پس از بازنشستگی را غیر ممکن می‌دانند.

از جورج سوروس معروف چه خبر؟

اما جورج سورس، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی یهودی الاصل با بیست و دو میلیارد دلار ثروت، هفتمین مرد ثروتمند این کشور در این مدت بود.

وی دلال ارز، سرمایه گذار در بازار سهام، تاجر، و فعال سیاسی امریکایی است. سوروس رئیس هیات مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز و همچنین عضو سابق هیات مدیره شورای روابط خارجی است.

پول وولکر، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۰۳ در پیش گفتار کتاب سوروس کیمیای دارائی نوشت:

«جورج سوروس خود را به عنوان نشانه‌ای از یک ارزباز بسیار موفق به ثبت رسانده‌است، کسی که با هوشیاری تمام، مقادیر عظیم پول را زمانی که هنوز وقت برای ادامه بازی زیاد به نظر می‌رسد بیرون می‌کشد. حجم قابل توجهی از آنچه را برده‌است امروزه به تشویق ملت‌های نو ظهور و در حال تغییر اختصاص داده تا بتوانند در راه تبدیل شدن به یک «جامعه باز» قدم بردارند. جامعه باز نه تنها در زمینه تجارت آزاد بلکه (و از آن مهم تر) در تحمل افکار جدید و اشکال متفاوت تفکر و زندگی.»

وی که در بوداپست متولد شد پس از به قدرت رسیدن کمونیستها فورا خود را به انگلستان رساند و در همانجا به تحصیل مشغول شد. او بشدت تحت تاثیر افکار پوپر فیلسوف انگلیسی است و از دارایی ها و نفوذ رسانه ای خود در بحث انقلابهای مخملین با محوریت دموکراسی در کشورهای بلوک شرق بسیار بهره گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر