2

فعالیت‌های علمی سازمان اتمی توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 152022
  • ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

صالحی از توسعه فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: قراردادهایی با روسیه بستیم و امسال در حال مطالعه دو نیروگاه هسته‌ای هستیم و با اتمام مطالعات سال آینده عملیات اجرایی احداث این نیروگاه‌ها را آغاز می‌کنیم.

علی اکبر صالحی لحظاتی پیش در حاشیه مراسم یادبود شهید رضا قشقایی (شهید خودکفایی علمی) که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و عاشقان راه ایثار و شهادت در مسجد شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی با توان تمام در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: براساس قراردادهایی که با روسیه بسته شده است در حال حاضر در حال مطالعه احداث دو نیروگاه هسته‌ای هستیم و پس از اتمام مطالعات آن سال آینده به لطف خدا عملیات اجرایی احداث این نیروگاه‌ها را آغار می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: توطئه‌هایی که دشمن از ابتدای انقلاب به کار برده است برای اینکه انقلاب ما را با شکست مواجه کند، اما هر بار اقدامی انجام دادند این اقدامشان با بن‌بست روبرو شد.

صالحی تصریح کرد: سال پیش که موضوع هسته‌ای ایران مطرح شد ما به اعتبار اینکه آن‌ها گفتند اگر تعلیق کنید موضوع هسته‌ای ایران حل خواهد شد ۲٫۵ سال بحث هسته‌ای را تعلیق کردیم و آن‌ها بر سر حرف خودشان نماندند.

وی عنوان کرد: پس از این مدت رهبر معظم انقلاب فرمودند که برگردید، چراکه آن‌ها خلف کردند شما برگردید و فعالیت‌های خود را آغاز کنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آن موقع چند سانتریفیوژ بیشتر نداشتیم، اما الان ۲۰ هزار سانتریفیوژ داریم.

فارس/صالحی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در فناوری هسته‌ای توانست آن ۲٫۵ سال که فعالیت هسته‌ای را تعلیق کرده بود به زیبایی جبران کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152022

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر