1

تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران ناقض برنامه مشترک اقدام است

  • کد خبر : 152523
  • ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

یک اندیشکده انگلیسی – آمریکایی در یادداشتی اعلام کرده است که تحریم‌های جدید کنگره بر ضد ایران ناقض برنامه اقدام مشترک ژنو خواهند بود.

به نقل از اندیشکده شورای اطلاعات امنیتی انگلیس و آمریکا در یادداشتی به قلم “پاول اینگرام” مدیر اجرایی این اندیشکده، در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، هشدار داد که تحریم‌های جدید که کنگره آمریکا قصد تصویب آن ها را دارد، ناقض برنامه اقدام مشترک است.

در این یادداشت آمده استدر شرایطی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران به توافق مزبور پایبند بوده، تحریم جدید به معنای نقض توافق و تقویت کسانی در ایران است که با توافق فوق‌الذکر موافقت ندارند. این تحریم‌ها همچنین می‌تواند ائتلاف بین‌المللی را که توافق هسته‌ای با ایران را به این نقطه رسانده دچار شکست کند.

بر اساس این یادداشت تحریم جدید علیه ایران ، از آمریکا چهره یک شریک مذاکراتی ناموجه ارائه می‌کند که در بازی‌های بین‌المللی تنها به دنبال منافع حداکثری است و توافق‌ها را در نظر نمی‌گیرد. از سوی دیگر تحریم‌های جدید اعتماد به دولت آمریکا را کاهش می‌دهد.

این اندیشکده در ادامه هشدار داد که تحریم جدید بر ضد ایران ، می‌تواند باعث بسته شدن جریان فعلی منجر شده و تنها فرصت موجود را از بین ببرد و همچنین مواضع ایران را رادیکال‌تر سازد. تحریم‌های جدید حتی اروپایی‌ها را که شریک اصلی آمریکا در برنامه مشترک اقدام بودند را به دردسر می‌اندازد و مشخص نیست اگر آمریکا خط غیرموجهی در پیش گیرد اروپایی در کدام جهت حرکت خواهند کرد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152523

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر