1

مصلحی: آیا می‌توان از “بنی‌امیه” انقلاب گذشت؟

  • کد خبر : 154814
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

وزیر پیشین اطلاعات گفت: راهپیمایی پر شکوه ۲۲ بهمن پشتوانه محکمی برای مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در همایش «فجر بیداری با محوریت امام خمینی (ره) احیاگر ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام» که عصر پنج‌شنبه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای پشتوانه محکمی برای مذاکرات ایران با ۱+۵ است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این که «راهپیمایی ۲۲ بهمن در داخل و خارج پیام سنگین و بزرگی به دنیا داشت»، تصریح کرد: بیداری در راهپیمایی ۲۲ بهمن موج می‌زد ولی عده‌ای خودشان را به خواب زده‌اند تا حقایق انقلاب را نبینند.

مصلحی با اشاره به این که «همراهی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت از انقلاب و ولایت بود»، عنوان کرد: در طول ۳۶ سال از پیروزی انقلاب، سختی‌ها و ناملایمات بسیاری را متحمل شده‌ایم اما در تمامی موقعیت‌ها پای انقلاب و نظام ایستاده‌ایم.

او با تاکید بر این که «اگر چه ناملایمات در طول ۳۶ سال وجود داشته اما دست از انقلاب بر نمی‌داریم»، افزود: انقلاب مسیر خودش را طی خواهد کرد اما اگر انقلاب را همراهی نکنیم قطعا کم می‌آوریم.

مصلحی با بیان این که «امام حرکت بزرگش احیای ولایتمداری به عنوان کلید اسلام بود»، عنوان کرد: مقوله ولایتمداری بین شیعه جایگاه دارد و در جهان اسلام نیز یک سیر و مسیر تکاملی را طی کرده است.

وی با اشاره به این که «مقوله ولایتمداری همانند دیگر مباحث مبنایی اسلام دارای وجه سلبی و ایجابی است»، خاطرنشان کرد: همان گونه که پیامبر حرکتی را ایجاد کردند و این نهضت همان “قولو لا اله الا الله تفلحوا” بود، یک وجه سلبی و یک وجه ایجابی دارد که وجه سلبی آن پرهیز از تمامی الهه‌های بت و هواپرستی است و وجه ایجابی آن پرستش خدای یگانه است.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این که «ولایتمداری مبنای حکومت و حاکمیت است»، یادآور شد: ولایتمداری نیز از دیگر قواعد مبنایی اسلام مستثنی نیست و دارای دو وجه سلبی و ایجابی است، یعنی از چه کسی باید اطاعت کرد و از چه کسی نباید دنباله‌روی کرد.

مصلحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن ماه مبنی بر این که «خواهید دید که چگونه مردم در ۲۲ بهمن به میدان خواهند آمد»، افزود: ملت ایران ۳۶ سال پای نظام و انقلاب با تمام سختی‌ها ایستاد.

وی با بیان این که «صهیونیست‌ها قبل از اسلام مشغول فعالیت علیه پیامبر بودند»، تصریح کرد: اگر تاریخ هزار و ۴۰۰ سال قبل را مطالعه کنید در خصوص قوم یهود هشدارهایی داده می‌شود و مطالب گویایی در خصوص این قوم وجود دارد.

مصلحی با اشاره به این که «قوم یهود در زمان حیات پیامبر (ص) در جنگ سخت نتوانست بر ایشان مغلوب شود، بنابراین بعد از رحلت ایشان جنگ نرمی علیه اسلام تدارک دیدند»، عنوان کرد: قوم یهود بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، تمامی اقوام و موقعیت‌ها را چک کردند و به این نتیجه رسیدند که بنی امیه قومی است که می‌توان از آن در جنگ نرم علیه اسلام بهره برد.

او با اشاره به حکومت ۴۱ ساله معاویه ادامه داد: معاویه ۲۰ سال در شامات و ۲۱ سال بر تمامی دنیای اسلام شامل مصر، شامات، عراق، اردن، پاکستان، افغانستان و ایران حکومت می‌کرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به تاریخ طبری و صلح امام حسن (ع) با معاویه افزود: امام حسن (ع) از کلمه صلح با معاویه استفاده نمی‌کند، چرا که خودشان اذعان داشته‌اند که معاویه را رها ساخته‌اند.

مصلحی با اشاره به این که «در دنیای اسلام و در زمان حکومت بنی امیه، لعن بر علی بن ابی طالب (ع) امری عادی بود»، عنوان کرد: بنی امیه علیه علی (ع) چنان جنگ نرمی به راه انداخته بودند که ایشان وقتی در محراب به شهادت رسیدند مردم می‌گفتند مگر علی (ع) نماز می‌خوانده؟

وی با طرح این سوال که «بنی امیه انقلاب کیست؟»، افزود: آیا می‌توان از بنی امیه انقلاب گذشت؟ همان‌هایی که در خیلی از مواقع در انقلاب نقش مثبت داشتند اما اکنون در آمریکا و اروپا به دنبال حرکت‌هایی هستند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به این که «آیا این افراد همان بنی امیه نیستند؟»، ادامه داد: بنی امیه انقلاب در ۱۷ محور، انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند.

مصلحی تبلیغ علیه نظام در روزنامه‌ها، توهین به امام راحل، توهین به مراجع، تشکیک در مشروعیت اصل ولایت فقیه، القاء استبداد در ولایت فقیه، زیر سوال بردن مشروعیت حکومت دینی، محاربه با نظام و انقلاب، القای نفی حقوق بشر و سیاه‌نمایی نسبت به حکومت اسلامی را از اقدامات این گروه دانست و افزود: علاوه بر این، این افراد مرتکب به اعمالی نظیر ترویج نظریه جدایی دین از سیاست، مسخره کردن دین مردم، تبلیغ علیه تشیع علوی، تشویق مردم به ارتداد و مسخره کردن عزاداری امام حسین (ع)، توهین به ائمه معصومین (ع)، زیر سوال بردن عملکرد رهبری و تشویق اپوزیسیون انقلاب را نیز در کارنامه خود دارند.

وی ادمه داد: در شرایطی که ایران اندوخته غنی‌سازی ۲۰ درصدی‌اش را به منظور درمان بیماری به اتمام رسانید و از دولت‌های غرب خواستار تامین آن در مقابل پرداخت پول شد، تمامی کشورهای غرب تصور می‌کردند از این فرصت به عنوان پاشنه آشیل می‌توان بهره برد.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: آنان بعد از رایزنی بر آن شدند که ایران اورانیوم غنی‌ شده خود را به فرانسه تحویل دهد و فرانسه نیز بعد از ۲ سال،غنی‌سازی ۲۰ درصدی را به ایران بازگرداند.

مصلحی با بیان این که «همان‌هایی که در آن زمان تحت فشار، خواستار واگذاری انرژی هسته‌ای بودند، پی بردند که بچه حزب‌الهی‌ها در داخل این غنی‌سازی می‌کنند»، عنوان کرد: درست همان زمان بود که اوباما در کنگره سخنرانی کرد که چرا نگذاشتید با ایران مذاکره کنیم و اکنون به غنی سازی ۲۰ درصدی هم دست یافته است.

او خاطر نشان کرد: مردم ۴ دسته هستند، عده‌ای حقایق را می‌بینند ولی آن را رها می‌کنند، دسته دوم، حقایق را می‌بینند، آن را همراهی می‌کنند و در میانه راه کم می‌آورند، دسته سوم آن‌هایی هستند که تا وسط میدان می‌آیند اما ناگهان کم می‌آورند و مثل این دسته همان‌هایی هستند که زمانی انقلاب را همراهی می‌کردند ولی بعد آن را رها ساختند.

ایسنا/مصلحی با تاکید بر این که «مقوله ولایت همان مقوله امامت و صراط مستقیم است»، افزود: باید شاخص‌ها را شناخت و آدم‌ها را براساس آن شاخص‌ها تطبیق داد نه بالعکس.

وی با اشاره به این که «دسته سوم افرادی هم‌چون زبیر هستند که در دفاع از علی (ع) شمشیر کشیدند اما بعد از بیعت مردم با حضرت علی (ع) در مقابل ایشان ایستادند»، ادامه داد: در فتنه ۸۸ هم چنین وضعیتی پیش آمد و نخبه‌ها در وضعیتی قرار داشتند که فقط سر تکان می‌دادند و می‌گفتند نمی‌دانیم.

وزیر پیشین اطلاعات گفت: دسته چهارم پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154814

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر