1

نمازی که مومن را در «ذمه‌الله» قرار می دهد

  • کد خبر : 155302
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: نماز صبح تا جایی اهمیت دارد که حتی پیامبر اکرم(ص) برای آن حضور و غیاب می‌کردند و می‌فرمودند فلانی چرا نیامده است، لذا وقتی حضرت شنیدند که برخی از افراد خوابشان برده و نتوانستند در نماز صبح شرکت کنند، فرمودند نماز صبح سخت‌تر است برای منافقان؛ «انّ هذه الصلاه اشدّ علی المنافقین» و در روایات مربوط به نماز صبح آمده نمازگزاران به جماعت صبح «فی‌ ذمه‌الله» قرار می‌گیرند و از پشتیبانی خاص الهی بهره‌مند می‌شوند همچنین درجاتی که برای آنها هست با تدابیر بسیار دقیقی باید درباره آنها فکر کنیم.

به گزارش الف، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌ اکبری در همایش «پرچمداران بهشت» که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: جلسه امروز یک اجلاس متفاوت و بی‌سابقه‌ای است که به نام نماز صبح گرد هم جمع شده‌ایم. ما جلسات بسیاری داشته‌ایم اما جلسه‌ای برای نماز صبح، نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فضیلت های جمع شده در نماز صبح، جماعت، مسجد و دیدار مومنین با یکدیگر خواستار ایجاد جذابیت های گوناگون معنوی برای این اتفاق مهم که پیامبر اکرم بر آن تاکید داشتند شد. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تعبیر دلنشینی از نماز صبح به «قرآن الحجه» به تاکید پروردگار متعال بر نماز صبح اشاره کرد. حاج علی‌اکبری ابراز داشت: نمازی که منافقین را به خشم و غضب می‌آورد و نفس آنها را تنگ می‌کند، نماز صبح است و این مسئله جای بسی تأمل دارد.

وی تصریح کرد: نماز صبح است نمازی است که جبهه منافقین و کفار تلاش دارند با پخش برنامه های به تعبییر خودشان جذاب مردم مسلمان ما را تا پاسی از شب نگه داشته و آنها ارا از فضیلت نماز صبح محروم نگه دارند که ظاهرا طراحی‌های شیطان مؤثر افتاده که این وضعیت جامعه ما است و نشان می‌دهد نمازهای صبح ما به لحاظ کمی و کیفی مناسب ولایت، مناسب با نظام اسلامی،‌مناسب با روحانیت شیعه نیست و باید اقدامی وی با بیان اینکه قصه نفاق حساس‌تر از قصه کفر است، اظهار داشت: قصه نفاق، کار هنری در تغییر سبک زندگی، بیدار نگهداشتن مردم تا پاسی از شب، خواب نگه داشتن آنها در وقت سحر، ایجاد غفلت نسبت به پروردگار متعال است. اکنون که دشمن سواره و پیاده‌اش را به میدان آورده است، آیا راهی جز با استفاده از سنگر الهی می‌توان در مقابله این نفاق داشت؟!در این خصوص انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: امروز اعلام می‌شود ما از ۵۶۰ مسجد به بیش از ۹۰۰ مسجد در اقامه نماز صبح در تهران رسیده‌ایم و ما بر اساس اقبال و محبت علما و ائمه جماعات آمده‌ایم اعلام کنیم سرعت گسترش نماز صبح با باز شدن درب مساجد و رفع این عیب بزرگ می‌خواهیم تصمیم بگیریم که روزی خبر خوش و شیرین را به محضر مقام معظم رهبری اعلام کنیم که بیش از نیمی از مساجد ما نماز جماعت صبح برپا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد ضعف انگیزشی میان مردم برای حضور در مسجد، عدم همت هیات امنا و کارگزاران مسجد، عدم استقبال برخی از خادمان مساجد و فاصله داشتن خانه امام جماعت تا مسجد از جمله عواملی است که رفع آنها می تواند در اشاعه اقامه نماز صبح و فراگیر شدن آن موثر باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: استفاه از خادمان افتخاری، گذاشتن قرار و خبر کردن سایر افراد برای آمدن به مسجد برای نماز صبح، برقراری ارتباط چهره به چهره، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف مانند حوزه‌های علمیه، بسیج، شهرداری از جمله برنامه‌های است که می‌تواند جاذبه نماز صبح را زیاد کند.

وی گفت: همچنان نماز صبح را در اولویت تبلیغی-ترویجی مرکز رسیدگی به امور مساجد خواهیم داشت و برای رفع موانع و برطرف شدن این عیب بزرگ کمک خواهیم گرفت تا نماز صبح نشاط و طراوت خاص خود را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155302

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر