1

قالیباف: منابع متحرک، ۸۲ درصد عامل آلودگی هوای تهران است

  • کد خبر : 155722
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

شهردار تهران گفت: سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن، آلاینده در هوای تهران پراکنده می شود که ۸۲ درصد آن از منابع متحرک و ۱۸ درصد منابع ساکن هستند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که با حضور پژوهشگران فعال در حوزه ترافیک در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری تهران ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است.

قالیباف افزود: یکی از چالش های پیش روی شهرداری تهران در رسیدن به این هدف، آلودگی هوای تهران است.

قالیباف با اشاره به شعار «آسمان آبی، زمین پاک» در شهر تهران ادامه داد: این تنها یک شعار نیست بلکه هدف قطعی شهرداری تهران و همچنین شهروندان تهرانی نیز هست.

وی با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای گفت: در سال ۸۴، حدود بیش از ۲۷هزار نفر، کشته در تصادفات جاده ای داشته ایم که امسال با سیر نزولی مواجه بوده و این میزان به ۱۴هزار نفر رسیده است.

قالیباف افزود: براساس آمار اعلام شده از ۱۰هزار دستگاه خودرو تصادفی در سال ۸۴، از ۲۷ درصد به شش و هفت دهم درصد کاهش یافته یعنی با روند سال ۸۴، تعداد کشته های حاصل تصادف به ۶۵ هزار نفر می رسید که اینک به ۱۴هزار نفر رسیده است.

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در دهه ۷۰، در حوزه آلودگی هوا، بیشترین آلاینده هوا مربوط به دی اکسیدکربن می شد که در شرایط فعلی آلاینده دی اکسید کربن در مجموعه آلاینده های شهر تهران به حد استاندارد رسیده است.

وی آلودگی هوا و بی نظمی ترافیکی را دو عامل اصلی مشکل شهر تهران عنوان کرد و افزود: در سال ۹۲ و ۹۳، تهران با وجود آلودگی هوا هیچ روز آبی نداشت.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ذرات معلق کمتر از ۵٫۲ میکرون عامل اصلی آلودگی هوای تهران است، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان داخلی و خارجی در طول یک سال گذشته، عناصر تشکیل دهنده این آلاینده، شامل کربن سیاه، نیترات، سولفات و انواع هیدروکربن ها، سهم عمده ای داشته است.

قالیباف گفت: هدف کیفی شهرداری تهران، بازگرداندن آسمان آبی به تهران است و هدف کمی کاهش میزان تولید آلودگی منابع متحرک از ۷۰۰ هزار به ۳۵۰ هزار تن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر