1

آیان خواسته نام رضازاده را از صندوق رای در بیاوریم!

  • کد خبر : 155729
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت کرسی‌های ورزش ایران در مجامع بین‌المللی مناسب نیست و باید هم از نظر کمی و هم کیفی بهتر شود.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان درباره تعداد کرسی‌های ایران در مجامع بین‌المللی گفت: من آن را مناسب نمی‌بینم و قابل توجه نیست. اگرچه ما ۴۰۰ کرسی داریم اما ۲۰۰کرسی مربوط به داوری است که آن هم در جای خود مهم است اما کرسی‌هایی که داریم اهمیت بالایی ندارند و باید به سمتی برویم که تعداد آنها هم از نظر کمی و هم کیفی افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش ادامه داد: در خیلی از رشته‌ها در قاره توانمندی داریم که باید به تناسب آن جایگاهم داشته باشیم. در کشتی در جمع سه تیم برتر جهان هستیم اما جایگاهی نداریم که این باعث تأسف است یا در فوتبال که کرسی اثرگذار نداریم. دوستان تصمیم گرفتند از صاحب‌نظرانی که کرسی دارند دعوت کنند تا رایزنی کرده و راهکاری پیدا شود. حفظ کرسی‌های موجود برای ما اولویت است و بعد برای ارتقای آن تلاش می‌کنیم.

*با آگاه کردن افراد از منافع ملی می‌توان مناقشات را دور کرد

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه دیده شده اختلاف دو ایرانی کرسی‌های بین‌المللی را از ما گرفته تصریح کرد: باید این مسائل را شناسایی کرده و بعد ببینیم مدعیان چه کسانی هستند. گاهی اشخاصی حقیقی در خارج و گاهی در داخل هستند که به صورت حقوقی عمل نمی‌کنند. فدراسیون‌ها حساس هستند که باید از کانال آنها برای کسب کرسی عمل شود. می‌توان با کنار هم قرار دادن این مسائل و آگاه کردن افراد از منافع ملی از مناقشات دوری کرده و مشکل را حل کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: باید توانمندی‌ها را شناخت و از آن دفاع کرد. البته برای آن بودجه لازم است برای آن بودجه در نظر گرفته است ما در تلاش هستیم تفاهم‌نامه‌ای با وزارت امور خارجه نوشته که در آن سفرا به ما کمک کنند. این تفاهم‌نامه در شرف امضاء است. باید توجه کنیم کسب کرسی به سال‌ها وقت نیاز دارد امیدواریم فدراسیون‌ها، وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دست به دست هم دهند تا برای حفظ این کرسی‌ها کمک کنند. رسانه‌ها هم یک رکن اصلی هستند که می‌توانند کمک کنند و باید در تفاهم‌نامه در یک فضای مناسب رسانه‌ها دیده شوند.

*نامه آیان را محکوم می‌کنیم

گودرزی درباره حضور رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری و نامه تاماش آیان اظهار داشت: نامه‌ای که آیان نوشته مناسب نیست. او اعلام کرده مسئولان ورزش در صندوق آرا دست ببرند و از داخل آن رضازاده را بیرون بیاورند و سایر رقبا را حذف کنند. این دخالت در امور داخلی است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه از سوی کمیته ملی المپیک به آیان اعتراض شده خاطرنشان کرد:‌ آیا منشأ این اتفاق داخلی بوده است؟ این موضوع قابل بررسی است و درباره انتخابات طبق قانون عمل می‌کنیم. آخرین مصوبه از سازمان بازرسی این بوده که شورای شهر و عضویت در فدراسیون‌ها شغل محسوب می‌شود و افراد نمی‌توانند همزمان هر دو را داشته باشند با همین قاعده مسئولیت رضازاده امروز در فدراسیون تمام می‌شود و برای فدراسیون سرپرست تعیین می‌کنیم. ما به رضازاده علاقه‌مند هستیم و می‌خواهیم او در فدراسیون بماند چرا که یکی از سرمایه‌هاست و توفیقاتی را داشته اما باید تکلیف خودش را مشخص کند که می‌خواهد در فدراسیون بماند یا در شورای شهر.

وزیر ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید فکر می‌کنید چرا آیان چنین نامه‌ای نوشته یادآور شد: احتمالاً توصیه از داخل ایران بوده است، بعضاً در فدراسیون جهانی افرادی هستند که این توصیه‌ها را کرده‌اند که رفتار مناسبی نیست. ما آن را برای استقلال یک کشور نمی‌پسندیم و اگر تکرار شود به دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کنیم.

*انتخابات همگانی به زودی برگزار می‌شود

گودرزی در ادامه صبحت‌های خود درباره اینکه بعضی از فدراسیون‌هایی که زیر نظر معاونت همگانی آمده‌اند اعلام شده انتخاباتشان برداشته خواهد شد،‌ عنوان کرد: خیر انتخابات به قوت خود باقیست و انتخابات ورزش همگانی به زودی برگزار می‌شود، هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد، تصمیم‌گیر معاون همگانی نیست. همچنان که متولی فدراسیون‌های دیگر معاون ورزش قهرمانی نیست بلکه فدراسیون‌ها با توجه به فعالیت‌هایشان به معاونت‌های مختلف مربوط می‌شوند اما آنها مستقل هستند و اساسنامه جدا دارند. فرض کنید مجمع فدراسیون همگانی قرار است برگزار شود بهتر است این مجمع زیر نظر معاونت همگانی برگزار شود تا قهرمانی یا بانوان. اعتبارات مشخص است و شاخص‌ها هم همان قبلی‌هاست.

* دولت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را پرداخت می‌کند

گودرزی در پاسخ به فارس، درباره اینکه سرخابی‌ها برای واگذاری خریداری نداشتند و شنیده شده قیمت پایه آنها ۴۰درصد کاهش داده شده، گفت:‌ ما هیچ تغییری در قیمت پایه نداده‌ایم. اما مبلغ پیش‌پرداخت از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و اقساط برای رعایت حال خریداران بیشتر شده است اما قیمت پایه آنطور که سازمان خصوصی‌سازی گفته و کارشناسی هم هست قیمت برند و امکاناتی است که این دو باشگاه دارند. بدهی‌ها هم به خریدار ربطی ندارد و دولت قبول کرده آن را پرداخت کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شما برای صلاحیت افرادی که قرار است استقلال و پرسپولیس را خریداری کنند چه تضمینی دارید که در آینده مشکلی ایجاد نشود یادآور شد: برخی صلاحیت‌ها عمومی است که خریداران باید داشته باشند و مراجع ذیربط آن را تعیین می‌کنند. آنها می‌خواهند مطمئن شوند این دو باشگاه دچار چالش نخواهند شد یکی از این تضمین‌ها اهلیت است. بدیهی است اگر فرد اهلیت داشته باشد می‌تواند باشگاه را جلو ببرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155729

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر