2

ما به دنبال شفاف سازی و اطلاع رسانی از اقداماتمان هستیم

  • کد خبر : 15707
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶

مصطفی محمد نجار با بیان اینکه تلاش می کنیم در بحث انتخابات مر قانون اجرا شود، گفت که به کسی اجازه نمی دهیم در انتخابات دخالت کند.مصطفی محمدنجار وزیر کشور که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش مجریان و دست‌اندراکاران انتخابات مجلس نهم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر […]

مصطفی محمد نجار با بیان اینکه تلاش می کنیم در بحث انتخابات مر قانون اجرا شود، گفت که به کسی اجازه نمی دهیم در انتخابات دخالت کند.مصطفی محمدنجار وزیر کشور که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش مجریان و دست‌اندراکاران انتخابات مجلس نهم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط سیاسی کشور رویکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات سالم چیست، گفت: به سمت برگزاری یک انتخابات باشکوه می‌رویم که وزارت کشور از سال گذشته مقدمات کار را فراهم و هماهنگی با دستگاه‌ها را انجام داده است و طبق جدول زمانبندی کارها پیش می‌رود.

وی افزود: بخشی از کار توجیه دست‌اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات است که بخشی از کار انجام شده و ما جلساتی در این خصوص داریم که برگزار می‌شود و اگر مشکلی باشد در این جلسات برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

وزیر کشور همچنین آموزش، تبادل نظر، اصلاح آئین‌نامه‌ها و تمهیداتی جهت اجرای سالم انتخابات را از جمله اقدامات وزارت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تلاش می‌کنیم مر قانون اجرا شود چرا که قانون شرایط و نحوه تبلیغات، استعفا و سایر مراحل انتخابات را پیش بینی کرده که وزارت کشور به دنبال اجرای کامل آن است.

نجار تاکید کرد: دنبال فراهم کردن بستری هستیم تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تسهیل در روند انتخابات را از برنامه‌های وزارت کشور برشمرد و اظهار داشت: بنا داریم با استفاده از علوم نرم‌افزاری و رایانه‌ای در روند انتخابات بستری ایجاد کنیم تا کار تسهیل و آسان شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مراحل انتخابات در ۱۰ درصد شعب به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد، گفت که آنچه در روند انتخابات موجب تسهیل شود از برنامه‌های وزارت کشور است.

نجار همجنین با تأکید بر لزوم شفاف سازی و اطلاع رسانی حداکثری خاطرنشان کرد: ما به دنبال شفاف سازی و اطلاع رسانی از اقداماتمان هستیم تا مردم به موقع از نتایج انتخابات مطلع شوند.

خبرنگاری با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه اجازه دخالت در انتخابات را به هیچ کسی نمی‌دهیم، پرسید که تمهیدات شما برای این کار چیست، گفت: قانون پیش‌بینی‌هایی را برای این کار انجام داده و ما بر اساس قانون اجازه دخالت به هیچ کس را نمی‌دهیم.

نجار با بیان اینکه تا الآن خبری از دخالت فردی در انتخابات نبوده، عنوان کرد: مطرح کردن این گونه موضوعات فضا را مسموم می‌کند اما مردم بدانند ما اگر موردی را اطلاع پیدا کنیم با آن برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا لایحه افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه به انتخابات مجلس نهم خواهد رسید یا نه، خاطرنشان کرد: ما این لایحه را تنظیم کردیم که در دولت به تصویب رسید و هم اکنون در مجلس مراحل نهایی را طی می‌کند که فکر می‌کنیم به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وزیر کشور همچنین در خصوص نتایج سفر اخیر خود به پاکستان نیز خاطرنشان کرد: کشور پاکستان کشور دوست و همسایه ما است که ارتباطات زیادی با هم داریم.

نجار همکاری‌های امنیتی همچون مبارزه با جرایم سازمان یافته، همکاری‌های مرزی، مقابله با قاچاق انسان و پولشویی را از جمله مباحث مطرح شده در این سفر عنوان و تاکید کرد: از دیگر مباحثی که در این سفر مورد بحث قرار گرفت، توسعه مناسبات اقتصادی بود.

وی در پایان نیز با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به سیل زدگان پاکستانی اظهار داشت: در این سفر در خصوص این موضوع نیز بحث و تبادل نظر کردیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر