2

“بزرگترین رسوایی هنری پس از جنگ جهانی دوم”

  • کد خبر : 15762
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی؛ متهمی که به خاطر جعل آثار هنرمندان بزرگ در کلن آلمان محاکمه می‌شود، با صراحت گفته است که با خلق آثاری به سبک “استادان هنر آوانگارد” قصد داشته به “بازار هنر” لطمه بزند. ولفگانگ بلتراکی، که به همراه سه همدست خود در برابر دادگاه […]

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی؛ متهمی که به خاطر جعل آثار هنرمندان بزرگ در کلن آلمان محاکمه می‌شود، با صراحت گفته است که با خلق آثاری به سبک “استادان هنر آوانگارد” قصد داشته به “بازار هنر” لطمه بزند.
ولفگانگ بلتراکی، که به همراه سه همدست خود در برابر دادگاه قرار گرفته، روز سه شنبه (۲۷ سپتامبر) دادرسان و خبرنگاران حاضر در دادگاه را شگفت‌زده کرد. (جعل آثار مارکس ارنست، کیس ون دانگن، مکس پشتاین و هاینریش کمپندونک جزو اتهامات آنهاست.)
گفته می‌شود دادگاهی که از روز اول سپتامبر در شهر کلن شروع شده، به “بزرگترین رسوایی هنری پس از جنگ جهانی دوم” رسیدگی می‌کند.
بلتراکی در اظهاراتی مفصل که بیش از یک ساعت طول کشید، از فعالیت‌های خود طی بیش از ده سال پرده برداشت. او با مهارت توانسته بود کارشناسان و مجموعه‌داران بسیاری را فریب دهد.
آقای بلتراکی که در تقلید دقیق سبک هنرمندان کلاسیک مدرن مهارتی کم‌نظیر دارد، در دادگاه گفت: «کوشیدم آثاری خلق کنم که آن هنرمندان فرصت خلق آنها را نداشتند.»
از خلاقیت تا تقلب
بلتراکی در دادگاه توضیح داد: «که از کودکی به نقاشی عشق می‌ورزیده و با فنون آن آشنا بوده است. او گفت که تقلید از آثار هنرمندان بزرگ را از ۱۴ سالگی شروع کرده است .»
وی افزود: «این استعداد را از پدر خود به ارث برده است، که شغل او تعمیر آثار هنری بوده است. او در جوانی به پدر خود در مرمت آثاری از رامبرانت و استادان دیگر کمک می‌کرده است.»
بلتراکی گفت که یک روز از پدرش کارت پستالی با نقشی از پابلو پیکاسو دریافت کرد و ظرف چند ساعت توانست آن را به کاملترین شکلی کپی کند. او توضیح داد: «این تنها اثری بود که از پیکاسو کار کردم.»
او در جوانی در رشته هنر به تحصیل پرداخت اما آن را تا پایان ادامه نداد.
بلتراکی در آغاز به نقاشی آثاری از خود پرداخت، اما بعد تصمیم گرفت با جعل اثر به نام هنرمندان نامی پول در آورد، برای این کار در سمساری‌ ها و عتیقه ‌فروشی ‌ها، قاب و رنگ و ادوات نقاشی قدیمی می‌خرید و با آنها تابلوهایی می‌ساخت که اصیل و قدیمی به نظر می‌آمدند .
آقای بلتراکی در دادگاه گفت: «پول واقعا تنها انگیزه من نبود.» او مدعی شد که با خلق آثار تقلبی قصد داشته “بازار هنر و مکانیسم نادرست آن” را به چالش بگیرد .
او تأکید کرد: «تمام تابلوها را خودم به تنهایی کشیدم»، و افزود که هرگز به کارشناسان رشوه نداده تا اصالت کارهای او را تائید کنند. آنهاخود با ساده‌دلی یا ناشیگری به دام او افتاده‌اند.
با اعترافات مفصلی که ولفگانگ در دادگاه ارائه داد، احتمال می رود که جریان دادرسی بسیار زودتر خاتمه یابد و او و همدستانش با حکم های سبک تری روبرو شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر