2

ناوهای ناتو برای شرکت در یک رزمایش وارد آبهای اسکاتلند شدند

  • کد خبر : 158888
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

کشتی‌ها و نیروهایی از نیروی دریایی دائمی ناتو برای شرکت در یک رزمایش مشترک بین المللی وارد آبهای اسکاتلند شدند و قرار است ۵۰ ناو، ۷۰ هواپیما و ۱۳ هزار پرسنل نظامی از ۱۴ کشور در این رزمایش‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، این رزمایش‌ نظامی دو سالانه از یازدهم تا ۲۴ آوریل سال جاری میلادی و در آب‌های اسکاتلند برگزار می‌شود و “رزمایش جنگجوی مشترک” نام دارد.

“متیو هام”، یکی از فرماندهان عملیاتی در این رزمایش گفت: این رزمایش فرصتی منحصربه فرد برای نیروهای آمریکایی محسوب می‌شود تا با سایر نیروهای دریایی کشورهای متحد ناتو به همکاری بپردازند. برای دریانوردان آمریکایی آموزش شرط اول است و ما در کنار دریانوردان سایر کشورهای شرکت کننده در این رزمایش به تبادل اطلاعات و همکاری می‌پردازیم. همچنین رزمایشهای چند ملیتی نظیر این رزمایش به دریانوردان کمک می‌کند تا چگونگی همکاری و تبادل اطلاعات با سایر دریانوردان را در شرایط سخت بیاموزند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این رزمایش آموزش مرتبط و هماهنگ میان نیروهایی از کشورهای مختلف و ایجاد یکپارچگی در نیروهای زمینی و دریایی است. آنها همچنین به مقابله با اقدامات تروریستی شبیه سازی شده می‌پردازند.

رئیس ستاد مشترک گروه نیروی دریایی ناتو نیز در این باره گفت: رزمایش مذکور فرصتی بسیار خوب برای نشان دادن مهارت‌ها و قابلیت‌های نیروی دریایی کشورهای متحد ناتو است. این فرصتی مناسب برای همکاری با یکدیگر در مقیاسی گسترده و به اجرا درآوردن آموزه‌هایی است که پیش از این در اختیار سربازان و دریانوردان قرار گرفته است.

بسیاری از ناوهای ناتو و سایر کشورهای شرکت کننده در این رزمایش پیشتر به پایگاه نیروی دریایی فاسلین در غرب گلاسگو رسیده‌اند. نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز اعلام کرده که برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند این رزمایش مناطقی واقع در شمال غرب اسکاتلند را از ورود کشتی‌های ماهیگیری و حضور کوهنوردان در کوهستان‌های منطقه پاکسازی کرده است و به کوهنوردان دستور داده تا به جای استفاده از جی پی اس از نقشه و قطب نما استفاده کنند چون در جریان برگزاری رزمایش ۲۰۱۱ جنگجوی مشترک در اسکاتلند تداخل در سیستم‌های راداری باعث شکایت از جانب ماهیگیران در جزایر غربی شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158888

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر