2

توافق در مذاکرات نیازمند حسن‌نیت طرف غربی است

  • کد خبر : 160512
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا گفت: امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای با حسن‌نیت طرف مقابل به توافق نهایی ختم شود.

کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا و جمعی از نمایندگان مجلس امروز جمعه (۱۸ اردیبهشت ماه) با «ژان اسل بورن‌» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در دو سال اخیر روند رو به رشدی داشته است، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت: امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای با حسن‌نیت طرف مقابل به توافق نهایی ختم شود.
وی با بیان اینکه ایران همواره به تعهدات خود در مذاکرات پای‌بند بوده است، تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از حمایت مسئولان عالی‌رتبه نظام و مردم برخوردار هستند.
رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا یادآور شد: رییس جمهور یک کشور اروپایی در عربستان با پادشاه این کشور در یک بیانیه مشترک از یک طرف توافق هسته‌ای را بد می‌داند و از سوی دیگر عدم توافق را نیز به ضرر دنیا می‌داند که این یک پارادوکس آشکار است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به جنایات داعش در منطقه خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی با حمایت‌های مالی و پشتیبانی برخی کشورها، اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه‌ای را علیه مردم بی دفاع انجام داده است.
وی افزود: تحرکات تروریستی داعش حرکت از شرق و جنوب افغانستان به شمال این کشور را نشان می‌دهد تا از این طریق و با توجه به فقر آسیای میانه زمینه حضور و یارگیری این گروه تروریستی در آن منطقه نیز به وجود آید از همین رو دنیا و کشورهای مستقل منطقه باید نسبت به این موضوع حساس باشند.
جلالی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند راهکارهای عملی و جدی است و باید در این زمینه از اقدامات نمایشی خودداری شود.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اقدامات عربستان در یمن یادآور شد: مشکل یمن از طریق گفتگوها و با حمایت‌های مردمی در حال رفع شدن بود اما اقدام نظامی خارج از عرف حقوقی عربستان این توافق را برهم زد و باعث بروز مشکل در این کشور شد.
وی ادامه داد: اقدام عربستان دخالت آشکار در امور یک کشور دیگر بود و از منظر حقوق بین‌المللی این اقدام بدعت بدی در دنیا برجای می‌گذارد.
رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در ادامه تاکید کرد: عربستان در یمن با تخریب زیرساخت‌های این کشور و کشتار مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان جنایت‌های بسیاری انجام داده است و این اقدام علیه انسانیت و نقض آشکار حقوق بشر و حقوق قانونی یک کشور است.
وی افزود: ایران باثبات‌ترین کشور منطقه و دموکراسی به تمام معنا در کشورما اجرا می‌شود از همین رو استفاده از ظرفیت‌های ایران برای حفظ امنیت منطقه و جهان ضروری به نظر می‌آید.
«ژان اسل بورن‌« وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی، گفت: من به ایران سفر کرده‌ام و تهران و اصفهان را دیده‌ام و از حضور در کشور شنا بسیار لذت برده‌‌ام.
وی افزود: بزرگترین فلاسفه جهان اسلام ایرانی و شیعه هستند و این افتخاری برای شما به حساب می‌آید.
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و لوکزامبورگ در حال افزایش است که توافق در مذاکرات و برگزاری نشست‌هایی اینچنین باعث تقویت آن خواهد شد.
فارس/وی با اشاره به اقدامات داعش در منطقه تصریح کرد: فجایعی که در موصل و سایر شهرهای عراق رخ می‌دهد وحشتناک است و من در سفری به منطقه به چشم این وقایع اسفبار را مشاهده کردم.
« اسل بورن‌» در ادامه با اشاره به وقایع یمن توضیح داد: امیدوارم آتش‌بس اخیر در این کشور واقعی بوده و ادامه پیدا کند.
وی درخصوص موضوع حقوق بشر در ایران نیز، تصریح کرد: فعالیت‌های اخیر ایران در زمینه حقوق بشر در نشست بررسی حقوق بشر امیدوارکننده و قابل تقدیر است.
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ یادآور شد: ما در زمینه‌های گوناگون به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و همچنین موضوعاتی همچون بیمه، بانکداری و تجهیزات ماهواره‌ای آماده همکاری با ایران هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160512

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر