1

مراکزنظامی و دانشمندان هسته‌ای در قاعده بازدیدها استثناء هستند

  • کد خبر : 162236
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

آنچه به لحاظ حقوقی الزام آور است توافق نهایی است که صورت می گیرد،بنابراین حتی اگر ابهامی در خصوص بازدید از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای نیز در توافق موقت ژنو مطرح باشد، الزام حقوقی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش مجلس نیوز(پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) علاالدین بروجردی،رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد به دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده مبنی بر  گفت: توافق ژنو یک توافقی کلی است  آنچه به لحاظ حقوقی الزام آور است توافق نهایی است که صورت می گیرد،بنابراین حتی اگر ابهامی در خصوص بازدید از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای نیز در توافق موقت ژنو مطرح باشد، الزام حقوقی در این خصوص وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: پروتکل الحاقی هم وحی منزل نیست چرا که ما آنچه را به عنوان شرایط جمهوری اسلامی ایران به آن ها اعلام می کنیم و در سند هم مکتوب می شود، به عنوان حدود اجرایی قبول داریم.

وی در این خصوص تصریح کرد: پروتکل الحاقی در مجلس زمانی قابل طرح است که ما این قید مهم عدم بازرسی از مراکز نظامی و صحبت با دانشمندان هسته ای را جز استثناء بر قاعده بازدیدها قرار دهیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هم چنین خاطر نشان کرد: مراکز هسته ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو آژانس و ام پی تی سال ها است که مورد بازدید قرار می گیرد اما مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای به لحاظ امنیتی و حیثیت ملی برای ما حائز اهمیت است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موارد جزء نکاتی است که آقایان ظریف و عراقچی بارها اعلام کرده اند و به نظر می رسد ۵+۱ از موضع جمهوری اسلامی ایران مطلع است بنابراین اگر علاقه ای به انعقاد توافق هسته ای از جانب آن ها وجود دارد باید این شرایط را بپذیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر