4

سوال الهیان از صالحی:چرا با وزیر خارجه بحرین ملاقات کردید؟

  • کد خبر : 16599
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

زهره الهیان نماینده تهران در مجلس سؤال خود را از وزیر خارجه درباره علت ملاقات وی با وزیر خارجه بحرین، طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، به هیئت رئیسه مجلس ارائه داد. زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی سؤال خود را از علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در […]

زهره الهیان نماینده تهران در مجلس سؤال خود را از وزیر خارجه درباره علت ملاقات وی با وزیر خارجه بحرین، طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، به هیئت رئیسه مجلس ارائه داد.

زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی سؤال خود را از علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در اجرای ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی به هیئت رئیسه پارلمان ارائه داده تا این هیئت، سؤال مذکور را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع دهد.

خلاصه سؤال بدین شرح است:
دلایل و توجیهات وزارت خارجه برای ملاقات با وزیر خارجه بحرین چیست؟ آیا در شرایطی که دست رژیم آل خلیفه به خون مردم عزیز بحرین آلوده است، این‌گونه ملاقات‌ها چه دستاوردی برای پیشرفت انقلاب‌های مردم در کشورهای اسلامی و عربی خواهد داشت؟

الهیان در تشریح سؤال خود آورده است: آیا همان‌طور که راهبرد جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط با کشورهای همسایه و منطقه است، این راهبرد در مورد کشورهایی چون بحرین و عربستان که دست آنها به خون مردم مسلمانان منطقه آغشته است نیز صدق می‌کند؟!

وی در بخش دیگری از این تشریح سؤالش تصریح کرده است: اساسا مشاهده صحنه ملاقات وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه بحرین از رسانه‌ها صرف‌نظر از ‌محتوای مذاکرات، منجر به دلسردی مردم در حال انقلاب که با روحیه جهاد و شهادت وارد این عرصه شده‌اند، نمی‌شود؟!

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سؤالش گفته است: مردمی که تنها به دلیل اعتقاد خود به حقانیت، راه مقاومت و نیز با سرلوحه قرار دادن تفکر و اندیشه حضرت امام (ره) و الگو قراردادن انقلاب اسلامی ملت آزاده ایران حاضر به از دست دادن عزیزان و تقدیم شهدا بر راه مقدس مقاومت شده‌اند، به نظر می‌آید نگاه مقام معظم رهبری نسبت به حق تعیین سرنوشت مردم مسلمان منطقه که تنها از طریق مقاومت به‌دست خواهد آمد و نه مذاکره، سرلوحه کار دستگاه دیپلماسی قرار نگرفته، وگرنه مذاکره با رژیمی که با چراغ سبز آمریکا و مشارکت عربستان، هولناک‌ترین جنایات و شکنجه‌ها را نسبت به مردم مظلوم خود روا می‌دارد، هیچ جایی در سیاست‌های کلان نظام و انتظارات افکار عمومی در روند بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردم در کشورهای عربی و اسلامی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر