1

استقلال و پرسپولیس در دایره مدعیان جا می‌گیرند؟

  • کد خبر : 166139
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم، لیگ‌هایی توأم با شگفتی و البته استرس فراوان بود.

خبرورزشی نوشت: در لیگ سیزدهم و در هفته آخر این رقابت‌ها ۵ تیم شانس قهرمانی داشتند و این مهم در هیچ یک از لیگ‌های دنیا به چشم نمی‌خورد. در آن هفته در هر دقیقه از بازی‌ها یک تیم قهرمان بود و دقیقه‌ای بعد چهره قهرمان عوض می‌شد.
در لیگ چهاردهم هم تا هفته ماقبل آخر لیگ ۶ تیم شانس قهرمانی داشتند که این تعداد در هفته آخر به ۳ تیم کاهش یافت.
در روزهای اخیر تیم‌های لیگ پانزدهم در حال یارگیری و آماده‌سازی خود برای روزهای آغازین لیگ بودند و مطابق نفراتی که تا امروز جذب کرده‌اند، می‌توان ۴ تیم سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان را جزو مدعیان جدی قهرمانی دانست و استقلال و پرسپولیس هم با توجه به اینکه معمولاً در این قاعده کلی می‌گنجند، انتظار می‌رود جزو مدعیان باشند اما اینکه واقعاً این‌گونه خواهد بود یا خیر را گذشت چند هفته از رقابت‌های لیگ مشخص می‌کند.
دو تیم سرخابی پایتخت سال گذشته مشکلات بسیار زیادی داشتند و نفراتی که تا امروز جذب کرده‌اند، این امیدواری را به وجود نمی‌آورد که آنها را به سوی تیم‌های مدعی سوق دهند ولی گاهی اتفاقات برخلاف انتظارات رقم می‌خورد و شاید استقلال و پرسپولیس برخلاف انتظار بتوانند نتایجی رقم بزنند که باب میل هواداران‌شان باشد.
در میان تیم‌های دیگر باید گفت سپاهان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی اسکلت اصلی خود را حفظ کرده و ۳، ۴ بازیکن برای رفع برخی نقاط ضعفش به جمع خود افزوده است.
باقی ماندن حسین فرکی و شناخت کامل او از نفراتش به زردپوشان کمک می‌کند که از هفته اول به عنوان اصلی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی خود را معرفی کنند. سپاهان تا اینجای لیگ‌برتر تنها تیمی است که قهرمانی خود را تکرار کرده که آن هم دو فصل پیاپی اتفاق افتاده و سبب شده زردها ۳ قهرمانی پیاپی را جشن بگیرند و اکنون هم این شانس را دارند که بار دیگر قهرمانی را به اردوگاه زرد ببرند.
تراکتورسازی هرچند تغییرات زیادی داشته ولی نفرات بسیار خوبی را جذب کرده و با حفظ سرمربی‌‌اش می‌تواند امسال هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد.
تبریزی‌ها با تجربه اتفاقات تلخ هفته آخر فصل قبل، دیگر می‌دانند که فقط باید به خودشان اعتماد کنند و روی پای خودشان بایستند.
نفت هم چند مهره اصلی‌‌اش را از دست داد ولی به جرأت می‌توان گفت نفراتی که به خدمت گرفته نه تنها ضعیف‌تر از نفرات جداشده نیستند بلکه در مواردی حتی از آنها بهتر هستند و همین شانس قهرمانی نفت را افزایش می‌دهد، کمااینکه این تیم هم سرمربی فصل قبل خود را حفظ کرده و این امتیاز مثبتی برای زردهای تهرانی است.
در اردوگاه ذوب‌آهن هم همین شرایط حاکم است‌؛ حفظ نفرات و اسکلت اصلی و همین‌طور سرمربی فصل قبل و جذب چند مهره جدید برای رفع نقاط ضعف.
تنها چند روز تا شروع رقابت‌های لیگ باقی ‌مانده و از همان هفته اول می‌توان حدس زد چه تیمی مدعی قهرمانی خواهد بود و این از خصایص فوتبال ایران است!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166139

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر