1

متهم ردیف اول خیانت به قلعه‌نویی در استقلال مشخص شد

  • کد خبر : 167450
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

همان‌ها که معتقد به داشتن تیم بیرون زمین و تیم جانبی هستند و برای به دست آوردن اطلاعات تیم حریف دست به هر کاری می‌زنند.

اگر چه منصوریان از بیخ و بن، این شایعه را تکذیب کرده اما این اولین باری نیست که گفته می‌شود اطلاعات جلسه فنی یک تیم به دست تیم مقابل می‌رسد.

دردسرهای تلفن همراه
از وقتی تلفن همراه در ایران همه‌گیر شد، برخی مربیان با استفاده از حس خیانت عده‌ای از بازیکنان فوتبال، آنها را با وعده پول و قول جذب در فصل نقل و انتقالات و راه‌های دیگر سیاه می‌کردند تا اطلاعات تیم خود را در اختیارشان بگذارند. البته راه‌های دیگری هم برای لو رفتن اطلاعات وجود داشت.

جاسوسی ناخواسته بازیکن باتجربه!
سال‌ها پیش یک بازیکن باتجربه در تیمی محبوب برای آنکه به رفیق خبرنگار خود ثابت کند سرمربی خارجی تیمش بار فنی بالایی دارد و کاربلد است، در جلسه فنی و آنالیز شب قبل از بازی، تلفن همراه خود را باز گذاشت تا خبرنگار حرف‌های فنی سرمربی را بشنود و روز بعد با تماشای بازی، به تاکتیک‌های سرمربی و اشراف او به کارهای تاکتیکی تیمش پی ببرد، غافل از اینکه آن خبرنگار همان شب در هتل و در اتاق سرمربی تیم مقابل بود و حرف‌های سرمربی خارجی بی‌کم و کاست به گوش سرمربی حریف می‌رسید.

استفاده از سیستم شنود در هتل
چند سال بعد وقتی این ماجرا افشا شد اکثر سرمربیان ورود موبایل به جلسه فنی را ممنوع کردند ولی باز هم اخبار جلسه فنی لو می‌رفت. مثلاً گفته می‌شد یک تیم شهرستانی در اتاق کنفرانس هتل محل اقامت تیم‌های حریف دستگاه شنود می‌گذارد و به اطلاعات تیم مقابل دست می‌یابد. نظیر همین کار را آری‌هان، سرمربی هلندی تیم ملی چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ پکن با تیم ملی ایران کرد. شب قبل از بازی نیمه نهایی ایران و چین در جام ملت‌ها، آری‌هان از طریق سیستم‌های صوتی حرف‌های برانکو، سرمربی وقت تیم ملی ایران را می‌شنید.

موبایل باز در رختکن
این قصه خیلی زود در ایران پیچید و تیم‌های ایرانی جلسه‌های فنی را از هتل به رختکن منتقل کردند. دیگر سرمربی تشخیص می‌داد شب قبل از بازی یا ظهر روز مسابقه فقط ترکیب ۱۱ نفری را اعلام کند و تشریح تاکتیک را به رختکن موکول کند اما دیوارهای رختکن هم موش داشت! چند باری خبر رسید بازیکنان نیمکت‌نشین یا شاکی با خودشان موبایل به رختکن بردند و با موبایل روشن به ضرر تیم خودی و به نفع تیم حریف جاسوسی کردند. سر همین جاسوس‌بازی یک بازیکن در رختکن تیم خودش از سرمربی سیلی خورد. بازیکن معترض دیگری هم که نظیر همین کار را انجام داده بود، لو رفت و به عنوان عامل شکست تیم، کنار گذاشته شد!

متهم آقای «میم» است
حالا هم در تازه‌ترین ماجرا، بهرام افشارزاده ادعا کرده یک بازیکن استقلال در جریان بازی با نفت موبایل خود را باز گذاشت تا منصوریان حرف‌های قلعه‌نویی را بشنود. افشارزاده یک جا گفته گرشاسبی این حرف را به او زده و جای دیگر مدعی شده قنبرزاده ماجرا را به او گفته است. البته منصوریان با تمام قوا این شایعه را تکذیب می‌کند اما شایعه‌سازان می‌گویند این کار را «میم» بازیکن استقلال انجام داد و او بود که موبایل خود را باز گذاشت!

مربیانی که جاسوس پرورش می‌دهند
از منصوریان که با کارهای علمی، نفت را متحول کرده بعید است دنبال جاسوس‌بازی و جاسوس‌پروری باشد اما برخی مربیان، اغلب از این ترفندها استفاده می‌کنند. همان‌ها که معتقد به داشتن تیم بیرون زمین و تیم جانبی هستند و برای به دست آوردن اطلاعات تیم حریف دست به هر کاری می‌زنند.

خبر ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر