1

کری: رد توافق هسته‌ای به تقابل نظامی با ایران منجر می‌شود

  • کد خبر : 167528
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به مخالفان نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ هشدار داد رد سند «برنامه جامع اقدام مشترک» به تقابل نظامی با ایران منجر خواهد شد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت رد نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در کنگره به تقابل نظامی با ایران منجر خواهد شد.

آقای کری در این سخنرانی در «ویتنام» که فعلا ویدئویی کوتاه از آن روی وب‌سایت روزنامه یو‌اس‌ای‌ تودی قرار گرفته همچنین هشدار داد رد توافق به از هم پاشیدن نظام تحریم‌ها و ادامه برنامه هسته‌ای ایران منجر می‌شود.

او گفت: «اگر به توافق هسته‌ای نه گفته شود، هیچ گزینه دیگری در برابر این حقیقت وجود ندارد که ایران غنی‌سازی را آغاز خواهد کرد، ما حمایت‌های بین‌المللی را از دست خواهیم داد و در موقعیتی گیر خواهیم کرد که توان بازرسی و نظارت بر برنامه هسته‌ای آنها را نخواهیم داشت.»

جان کری، با بیان اینکه در چنین شرایطی ایران فعالیت‌هایش را ادامه خواهد داد خاطرنشان کرد این وضعیت، به فشار مردم برای اقدام نظامی علیه ایران منجر خواهد شد.

فارس/ایران و ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌شنبه (۲۳ تیر) پس از ۱۸ روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» به جمع‌بندی دست یافتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر