3

مجموعه های بزرگ نیازمند تصمیمات آنی هستند

  • کد خبر : 172307
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم لنجان در مجلس درباره روند کند تصمیم گیری در سازمان های بزرگی مانند شستا گفت: عدم توجه به زمان، شبه دولتی ها را با مشکل مواجه کرده است. مجموعه های بزرگی مانند شستا همانند یک هواپیما نیازمند تصمیمات آنی هستند. اگر بنده مدیر شستا بودم، قدرت تصمیم گیری آنی را به مجموعه انتقال می دادم.

مجید منصوری بیدکانی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: مشکل کنونی وزارت تعاون این است که بیش از اندازه بزرگ و طویل شده است. مباحث مربوط به رفاه، بازنشستگی، بهزیستی و غیره، همه و همه زیر نظر وزارت تعاون هستند که همین امر مشکلات عدیده ای را برای وزارت تعاون به بار آورده است. به عقیده بنده مباحث بیمه ای باید از مباحث صنعتی جدا شده و امور بیمه به وزارت تعاون و فعالیت های صنعتی به وزارت صنعت واگذار شوند.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت صنعت نیز بسیار گسترده است و باید به دو بخش صنعت و صنایع معدنی تقسیم شود. این چابک سازی بر روی توسعه و آینده صنعت کشورمان تاثیرگذار است. اگر بخواهیم صنعت کشورمان توسعه یابد، باید از استراتژی صنعت بهره مند شده و صنعت کشور نیز یک متولی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه سوء مدیریت ها در روند کاری مجموعه ها تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: برخی از مدیران سیاسی نمی توانند در آینده صنعت کشور تاثیر مثبت داشته باشند. تخصص باید با مدیریت آینده نگر همراه باشد. لذا جابجایی مدیر مجموعه ای مانند شستا باید با همسویی مدیریت جدید شستا با مدیران زیرمجموعه همراه باشد. مدیریت مجموعه ای مانند شستا باید استراتژی مشخصی داشته باشد و در راستای رسیدن به اهداف سازمانی، تمامی مدیران زیرمجموعه را با خود همگام نماید و در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم لنجان اظهار داشت: عقیده بنده این است که تفکر مجموعه ها باید تغییر یابد. مجموعه های بزرگی مانند شستا باید شرکت های زیانده را واگذار کرده و شرکت های سودده را توسعه دهند. یکی دیگر از عوامل زیان دهی مجموعه های بزرگ، هراس مدیران از تفویض اختیار است.

منصوری بیدکانی در پایان گفت: عدم توجه به زمان شبه دولتی ها را با مشکل مواجه کرده است. مجموعه بزرگ شستا همانند یک هواپیما نیازمند تصمیمات آنی است. اگر بنده مدیر شستا بودم، قدرت تصمیم گیری آنی را به مجموعه خود انتقال می دادم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر