1

ممنوعیت خرید خارجی در زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس

  • کد خبر : 172457
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به این که ظرفیت تولید در هلدینگ خلیج فارس در سه سال آینده به ۵۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت از ممنوعیت خرید خارجی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایسنا، عادل نژادسلیم در مراسم آغاز عملیات اجرایی شرکت شیمیایی صدف عسلویه که با هدف تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک مصنوعی به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در هلدینگ خلیج فارس توسعه واحدهای موجودی که از پتانسیل توسعه برخوردار هستند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه شاخه دوم توسعه در هلدینگ خلیج فارس را اجرای واحدهای توسعه‌ای با توجه به نیاز کشور و بازار روز دنیا مطرح و تصریح کرد: در این راستا ۱۰ طرح در دست اجرا داریم که از جمله آنها می‌توان به شرکت شیمیایی صدف عسلویه اشاره کرد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس پروژه بیدبلند، خط دنا و ایلام را سه طرح دیگر در این زمینه اعلام و اضافه کرد: در مجموع ۶٫۲ میلیارد یورو طرح در هلدینگ خلیج فارس در دست اجرا است.

وی با بیان این که حداکثر زمان اجرای طرح‌ها در هلدینگ خلیج فارس ۳۶ ماه و مربوط به پروژه گچساران است، اضافه کرد: سایر طرح‌ها طی ۳۲ ماه اجرا می‌شوند.

نژادسلیم با اشاره به این که تولید هلدینگ خلیج فارس با به بهره‌برداری رسیدن از طرح‌ها در سه سال آینده به ۵۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: در مجموعه هلدینگ خلیج فارس به HSE و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از جوانان توجه ویژه‌ای می‌شود و تولید و توسعه صرفا توسط یک گروه صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی خاطرنشان کرد: در کلیه پروژه‌های هلدینگ خلیج فارس خرید خارجی ممنوع شده، مگر این که ثابت شود که در داخل امکان تولید آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است چندی پیش ابراهیم نکو دبیر اول کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت عنوان کرده بود: هلدینگ های نفتی، کالاهای دست چندم را از کشورهای دیگر وارد کرده و بجای کالاهای با کیفیت در پالایشگاه های کشور بکار می برند! جای تاسف دارد که هلدینگ ها بودجه کشور را صرف خرید کالاهای بی کیفیت می کنند که به دلیل عمر مفید اندک آن ها، خسارات بعدی را به دنبال دارد؛ لذا ورود در این حوزه ها و بررسی تخلفات ضروری است؛ چرا که تعارفات، رد تخلفات را پاک می کند.

پیگیری های پایگاه خبری صدای صنعت و افشاگری از تخلفات میلیاردی واردات قطعات فرسوده و دست چندم از کشورهای دیگر و استفاده از آن در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه های کشور به عنوان کالاهای درجه یک اروپایی، بالاخره مسئولین هلدینگ خلیج فارس را بر آن داشت تا از واردات بی رویه کالاهای نامرغوب مورد استفاده در زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس خودداری به عمل آورند که به عنوان گام نخست، اقدامی مثبت تلقی می گردد؛ اما متاسفانه موضوع واردات کالاهای دست چندم، تنها بخش کوچکی از تخلفات صورت گرفته در هلدینگ های نفتی است. مجموعه صدای صنعت به عنوان تریبون صنعت کشور امیدوار است روزی ناظر این باشیم که مدیرانی لایق و کارآمد و با روحیه جهادی، سکان هدایت هلدینگ های نفتی کشور را در دست گیرند و زمینه ساز خیر و برکت برای هموطنان به خصوص بازنشستگان عزیز میهنمان باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172457

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر